Gå til innhold

E34 V8 prosjekt! Litt M5 + litt 540 = ///M540i

Anbefalte innlegg

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hei.

Såg du har slaktet ein 540. Er på jakt etter nav og medbringere bak til den. du skal vel ikke selge de??

Bjørn

Uvisst hva jeg har tatt vare på, men skal sjekke... :)

Hvis ikke, ta kontakt med Estil0 her inne på forumet, for han har rimelig mye til E34 540... ;)

Og en mer hyggelig og koselig fyr skal du lete lenge etter! Han har priser som slår ALLE uansett hvem du har snakket med! ;)

MVH

Ronny

Skrevet

Da er det litt parts som ENDELIG har ankommet fra Koed, så har litt pynt i stua nå, frem til monteringa begynner for fullt... :twisted:

Investert i sota DE, sota blinklys foran, og på sidene, og spanderte på M5'en en ny slavesylinder til clutch'en..

byvbylrnfym6s2miwmsd.jpg

t8kcmgpeewmkgrpfeof8.jpg

lz9c9s4ed0k29tvqxja5.jpg

g06vh6w8qkd57y256wyy.jpg

lz9c9s4ed0k29tvqxja5.jpg

8)

Skrevet

det der tror jeg blir forferdelig stygt på bilen din. men jeg kan gjøre en tjeneste og ta dem for deg, så slipper du å ha delene liggende i veien.

sender bare en PM med adressen min. :D

Skrevet
det der tror jeg blir forferdelig stygt på bilen din. men jeg kan gjøre en tjeneste og ta dem for deg, så slipper du å ha delene liggende i veien.

sender bare en PM med adressen min. :D

Jeg frykta for at du ikke kom til å like helsvarte lykter i hele fronten og på skjermene mine, Hafsmo, så jeg regner med du synes de hadde passa MYE bedre på 540'n din.... :D Hehehe.. :beer:

Uansett, har sett mange her inne som kliner på en slags form for svart film på lyktene, og det er så LAAAANGT ifra fint som det går an å komme... :roll:

Så jeg regner med at dette skal bli et bra løft på utseendet når bilen blir ferdig, med ny lakk og alt..

Lakken blir forresten henta ut strax, og jeg gleder meg som faen til å se hvordan den blir på bilen.... ;)

Ellers har jeg klart å oppdrive originale M5 Motorsport speiler, og bilde av dem blir lagt ut så fort jeg får kommet meg i verkstedet. :)

Videre har jeg fått tak i komplette originale shadowline-lister rund baut, OG Hafsmo, jeg har fått tak i BRED-FRONT.... :D:D:D

Skrevet

nei faen. du gjør jo alt det jeg skulle gjøre.

du skal ikke tilfeldigvis ha bilen svart og? isåfall tror jeg det blir 2 relativt like redskaper her på forumet etterhvert. ;)

men jeg skal hente meg en Blazer til vinterbil når jeg kommer hjem, så kosmetiske detaljer på E34'en må nok vente enda litt. må vel og prioritere kompressoren foran det kosmetiske.

Gleder meg ihvertfall til å resultatet av tralla di. :D

Skrevet
nei faen. du gjør jo alt det jeg skulle gjøre.

du skal ikke tilfeldigvis ha bilen svart og? isåfall tror jeg det blir 2 relativt like redskaper her på forumet etterhvert. ;)

men jeg skal hente meg en Blazer til vinterbil når jeg kommer hjem, så kosmetiske detaljer på E34'en må nok vente enda litt. må vel og prioritere kompressoren foran det kosmetiske.

Gleder meg ihvertfall til å resultatet av tralla di. :D

Hehehe.. :D

Nei bilen blir nok ikke svart. Har tenkt en del på det faktisk, men jeg synes liksom at en del av de fine linjene på bilen blir "borte" om bilen blir for mørk..

Så det blir en meget spesiell candy farge som jeg aldri noen gang har sett på en BMW før.... ;)

Kompressor ja, da håper jeg virkelig for din skyld at du har bytta fra automat til manuell girkasse først....? :lol:

Jeg har trua på at det blir bra etterhvert ihvertfall, har helt nye senkefjærer liggende, 55-35mm, og 4 kliss nye Bilstein Sprint dempere.

Venter på nye foringer til forstilling og bakstilling, nye motorfester, ny mellomaksel-opplagring, nye baklykter, alle nye originale bremserør, samt drivstoff-rør, helt nye bremseskiver+klosser og teflonbelagte bremseslanger, og håndbrekksbånd + wirer... :D

Så ja, har trua på at dette skal bli en bra bil! Ikke bare blir den godkjent på biltilsynet, men vil oxo at den skal være i meget bra stand når den blir ferdig! :) Understell og bremser blir vel så nært som ny-bil-stand som man kan komme med dette tror jeg... :)

Legger ut bilder etterhvert som jeg får mer deler, og får gjort mer på bilen..

Skal legge ut status på "M5" prosjektet så fort jeg kommer meg inn i nytt verksted nå... :)

MVH

Skrevet
går de bremsene der på originale bremsecaliper?

Ja Hafsmo, disse skivene er i samme str som originale, men litt råere... ;)

Fikk pris på 4 stk skiver som på bildene, bremseklosser foran og bak, OG teflon-bremseslanger som jeg mest sannsynlig aldri mer trengte å bytte ut fikk jeg beskjed om, for de er dobbelt eller trippelt armert med både stålomspinning, og teflon inni og utvendig..

Og prisen gutter, latterlige 5700,- fra våre naboer, svenskene! :D:D:D

Sjekk ut dem dere oxo da, om dere vil ha litt råere bremser, eller evt upgrade.

;)

www.bromsmannen.se

Tips! Om dere ikke fant deres bilmodell inne på siden hans, så send han mail!

Det gjorde jeg, og fikk som sagt et tilbud jeg ikke klarte si nei til.... ;)

Skrevet
O jeg kjøpte bare ebc klosser og skiver for mye høyere pris........Har prøvd svensk kjøtt i flere år nå er det på tide med bildeler også...heheh

Hehe.. tror nok de svenske delene kommer til å falle mye bedre i smak enn det svenske kjøttet.... :P

Skrevet

Heisann!

Har lest gjennom tråden din. Morsomt prosjekt! Jeg er jo selv en stor fan av E34 (det finner du ut om du sjekker mine andre innlegg) og kan gjerne hjelpe deg om du får problemer underveis!

Leste at du var ute etter god pris på Bilstein dempere. Send meg en mail på akkurat det du er ute etter. Dempere, senkefjærer ++ så ordner jeg deg hyggelige priser. Har gode rabatter hos de fleste importørene. Mailer du meg i kveld så får du priser i morgen ;)

Send mail til: bholhjem@hotmail.com eller PM

mvh Bjørnar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...