icemanM5 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Heisann!Har lest gjennom tråden din. Morsomt prosjekt! Jeg er jo selv en stor fan av E34 (det finner du ut om du sjekker mine andre innlegg) og kan gjerne hjelpe deg om du får problemer underveis! Leste at du var ute etter god pris på Bilstein dempere. Send meg en mail på akkurat det du er ute etter. Dempere, senkefjærer ++ så ordner jeg deg hyggelige priser. Har gode rabatter hos de fleste importørene. Mailer du meg i kveld så får du priser i morgen Send mail til: bholhjem@hotmail.com eller PM mvh Bjørnar Hei Bjørnar Tusen takk for interessen din her! Artig når andre som virkelig oxo liker E34 godt kan kommentere! Personlig synes jeg at E34 er det fineste og tøffeste kasrosseriet til bmw! Har lest en del av din tråder, KingB, og det er mye fint og tøft og se! Jeg er meget takknemlig for hjelp om jeg skulle trenge det, så jeg skal si ifra om det dukker opp noen problemer! Ellers har jeg for øyeblikket fått en grei pris på Bilstein Sprint til min nå, og det ble på 5500,- for alle 4. Da ble det til M5 foran, og til 535 bak. Vet ikke om du klarer å slå den prisen, men om du kan så send meg mer enn gjerne en PM! Men må vel innrømme at drømmen helst er å sette på Coilovers, som er TUV-godkjente på bilen min, for jeg vil ha alt godkjent! Men prisene der er ikke helt akseptable synes jeg... Kanskje fordi jeg ikke har fått et KNALL-tilbud på det av noen ennå... Men jeg er faktisk på jakt etter noen deler, og det er enten en original AC-Schnitzer vinge, eller aller helst, en Alpina B10 BiTurbo vinge... Er litt sær når det gjelder spoiler skjønner du.. MVH Ronny
KingB Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Meg bekjent så er det kun KW som har laget et TUV godkjent coiloversett til E34 M5. Skal du ha Bilstein Sprint (B8) dempere så regner jeg med at du også skal ha senkefjærer. Det eneste godkjente senkefjærsettet til E34 M5 blir produsert av H&R (correct me if im wrong) og koster veil 5500,- på AutoTrio.
icemanM5 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Meg bekjent så er det kun KW som har laget et TUV godkjent coiloversett til E34 M5. Skal du ha Bilstein Sprint (B8) dempere så regner jeg med at du også skal ha senkefjærer. Det eneste godkjente senkefjærsettet til E34 M5 blir produsert av H&R (correct me if im wrong) og koster veil 5500,- på AutoTrio. Har funnet godkjent coilovers fra FK oxo. Har funnet H&R senkesettet ned i 4690,- veil. Men saken er at jeg har allerede et senkesett liggende, men jeg trenger å få vite noe info fra vognkortet på en original M5 3,6... For jeg trenger akselvektene på front og bakstilling, for å se om det settet jeg har er innenfor vektkravene... Og da finner jeg ut om jeg kan bruke det eller ikke.. For i papirene står det nemlig ikke annet enn at det er godkjent for 5-er limousine, fra 88-95, med så så mye akselvekt.... Så jeg er litt i villrede for tiden... men hva kan du klare av pris på Bilstein Sprint du da....? Og ang spoilerene....? Vet du noe...? MVH Ronny
icemanM5 Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Skrevet Desember 17, 2009 Hmmm... Her ble det visst stille..... Anyways, takket være Trond E30 cab her inne, så har jeg nå funnet felgene jeg så gjerne vil ha på M5'en... Legger ved et bilde på dem...
S.Hafsmo Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Blir bra det der! hva slags dim har du på de hjula? ang. senk så vil jeg egentlig anbefale coilovers. høyden er en avgjørende faktor på hvor bra en E34 blir seende ut, og jeg endte opp med å prøve 2 forskjellige senkesett før jeg ble lei og monterte coilovers. unødvendig dyrt og mye ekstraarbeid.. men hvordan det ligger an med TUV godkjente sett til M5 skal jeg ikke uttale meg om. jeg har ihvertfall FK Koenigsport med TUV papirer på min og meget fornøyd med det. dog har jeg ikke testet KW sitt sett, og kan ikke svare for om det er verdt mellomlegget eller ei. når jeg tenker meg om tror jeg at jeg har sett en E34 M5 med koenigsport her på forumet. ///MPower eller noe sånt var vel nicket. du kan jo kanskje høre med han hva han syntes om det. ellers har BMWPower KW coilovers på sin M5.
icemanM5 Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Skrevet Desember 17, 2009 Blir bra det der! hva slags dim har du på de hjula?ang. senk så vil jeg egentlig anbefale coilovers. høyden er en avgjørende faktor på hvor bra en E34 blir seende ut, og jeg endte opp med å prøve 2 forskjellige senkesett før jeg ble lei og monterte coilovers. unødvendig dyrt og mye ekstraarbeid.. men hvordan det ligger an med TUV godkjente sett til M5 skal jeg ikke uttale meg om. jeg har ihvertfall FK Koenigsport med TUV papirer på min og meget fornøyd med det. dog har jeg ikke testet KW sitt sett, og kan ikke svare for om det er verdt mellomlegget eller ei. når jeg tenker meg om tror jeg at jeg har sett en E34 M5 med koenigsport her på forumet. ///MPower eller noe sånt var vel nicket. du kan jo kanskje høre med han hva han syntes om det. ellers har BMWPower KW coilovers på sin M5. Hehe..! De AC-hjula er 8,5x18, alle 4! Ja jeg har egentlig mest lyst på coilovers... men kjøpte du ditt coiloverkit nytt...? Hva gav du for det du da....?
S.Hafsmo Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 kjøpte det nytt hos Polardego i vår/sommer. ga vel 9500,- om jeg husker rett. var ihvertfall under 10 lapper. er ihvertfall hittils fornøyd med det, og kan ikke si at jeg savner Bilstein B8 demperene jeg hadde først.
icemanM5 Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Skrevet Desember 17, 2009 Ah.... Men hvordan gjorde du det med hjullager foran da...? For om ikke jeg har tatt feil, så mener jeg å ha hørt at coiloverkitet kommer med tomme spindler, noe som gjør at du må enten få av de gamle hjulnavene med lagre foran for å sette på, eller kjøpe nye......? Og da har jeg funnet ut at ett nytt hjullager foran til min M5 koster 2500,-
Trond e30 cab Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Se der ja! Ja etter mye om og men fant jeg deg igjen. Håper du blir fornøyd med felgene, så henter du de når du har tid Skal følge litt mer med i tråden nå, når jeg endelig fant den igjen. Sånn går det når du er litt kjapp på hånda på "Slett alt" i innboksen hehe! Lykke til videre Ronny, snakkes over Nyttår
S.Hafsmo Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Ah.... Men hvordan gjorde du det med hjullager foran da...?For om ikke jeg har tatt feil, så mener jeg å ha hørt at coiloverkitet kommer med tomme spindler, noe som gjør at du må enten få av de gamle hjulnavene med lagre foran for å sette på, eller kjøpe nye......? Og da har jeg funnet ut at ett nytt hjullager foran til min M5 koster 2500,- jeg kjøpte brukte,rengjorte fjærbein her på forumet som jeg sendte til Polardego for å få sveist coilovers på. når jeg fikk det komplette settet hjem dro jeg av lageret på de gamle fjærbeina og monterte de på coiloversa. gikk ganske greit egentlig, og de så ikke gærne ut de lagrene som sto på fra før. uansett virket det ikke som et veldig stort problem å bytte disse i ettertid om de skulle finne på å ta kveld. dog vil jeg anbefale å kjøpe div. smådeler som nr. 2,3 og 4 her: da disse ofte kan få litt juling under demontering. samt at jeg mener å ha lest et sted at muttra bør byttes etter å ha vært fjernet. Edit: ser at de selger lagre til M5 på Koed for 930,- (ABS ring dim: 97mm) og 1890,- (ABS ring dim 83mm), hvilke biler som har hvilken ABS ring vet jeg ikke. men normalt sett er man aldri så heldig at den billigste passer. de skriver forøvrig dette: Istedet for www9373 (Til M5) (lageret til 1890,-) kan man benytte det billigere standard leje. Dog med følgende forskelle: - Styretappe til bremseskive bortfalder. - Fikser skrue til bremseskive bortfalder.
icemanM5 Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Skrevet Desember 18, 2009 Jeg bøyer meg i støvet, Hafsmo! Du er alltid til stor hjelp! Skal sjekke ut litt priser på FK coilovers jeg nå... Både Highsport og Koenigsport... Det er jo litt prisforskjell på disse oxo da men... Men er oxo litt skeptisk til FK egentlig, for jeg har egentlig ikke noe til overs for Koni-dempere... Har kjørt med både røde og gule koni før, og det har en virkning som jeg ikke har klart å bli komfortabel med... Altså, en koni demper er jo stiv konstant, hele demper-veien, om du skjønner meg, mens en Bilstein demper er jo progressiv, i den forstand at den er som en original demper ved vanlig kjøring, men at den blir stivere jo mer sportslig du kjører... Jeg er liksom ikke så fan av å måtte bruke nyrebelte bare på en kort vei til butikken liksom... Men hva slags erfaring har du Hafsmo, med Bilstein i forhold til FK, med tanke på at du faktisk har prøvd ut begge....? Føler liksom at mine valg av understell står litt på dine erfaringer nå... hehe Jeg må måle ABS-ringen min oxo, for om jeg har den største ABS-ringen, så kan jeg bruke det billigste hjullageret, og da spanderer jeg nye på M5'en...
S.Hafsmo Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 det er en prisforskjell ja, men synes det er greit å kunne justere hardhet. kjøper man highsport og ikke blir fornøyd med hardheten blir man bare sittende og angre på at man ikke la i de ekstra kronene. man skulle nesten testet de forskjellige før handel.. når det gjelder Bilstein versus FK så vil jeg nesten ikke sammenligne dem. bilen føltes ikke noe spesielt sportslig med Bilsteinene i forhold. men selvfølgelig, det ble ikke så voldsomt å krysse en noget sporete 4-felts vei med bilstein som det nå er med FK (riktignok på hardeste justeringsmulighet). nå skal det sies at jeg brukte bilsteinene sammen med Lowtec 60/30 senkefjærer, så det kan jo være at opplevelsen hadde blitt en annen sammen med et sett fra H&R. hadde man bare fått Bilstein Coilovers til E34 hadde valget vært så mye lettere. ja 2 lapper for nye lagre er nok gitt for pengene, samt at man slipper en del ekstrajobb under montering. men det bygger jo fort på innkjøpssummen av senkingen..
icemanM5 Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Skrevet Desember 18, 2009 Huff... jaja, må vel bare prøve å finne ut litt her... Så på GS-bildeler nå, og på delefilmen der så er det samme delenr på fjærbein og lager på min 88.mod 530, som på 90.mod M5... Og det stod at frem til 11/90, så har M5 97mm ABS-ring.... Så det skal ikke være noen annen dim på den ringen før på evt senere modeller da, såvidt jeg kan forstå..... Anyway, fant ihvertfall ut at www.streetdesign.no selger FK Koenigsport til M5 for 11490,- Mulig det går an å oppdrive det billigere et annet sted, men det er det eneste stedet jeg har sjekka pris på til nå ihvertfall... Så om noen vet om noen billigere steder, si gjerne ifra...
S.Hafsmo Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 du kan jo sende en PM til Polardego (Parts and retards), så kan det jo være at han gir deg en god pris.
KingB Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Hvis ikke du skal ha justerbart, så vil jeg anbefale Bilstein B8 "sprint" dempere og H&R senkefjærer. Har prøvd dette på min E34 og det er stivt og sportslig uten å være ubehagelig. Høyden med et 40mm sett blir også visuelt veldig riktig. Dette koster heller ikke skjorta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå