icemanM5 Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Skrevet Desember 24, 2008 Hei! Hadde ikke sett denne ennå, så TUSEN TAKK for linken! Det var jo helt rått! En mer utfyllende og bedre kartlagt ombygging finner jeg ikke tror jeg! Mvh Ronny
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 se der ja! dette må man jo følge med på. holder selv på med ombygging fra auto til manualis, men mangler en liten vesentlig komponent som jeg har ventet på siden desember i fjor.. nemlig kassa. anyway, lykke til med prosjektet ditt! skal følge med på dette!
icemanM5 Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Skrevet Desember 24, 2008 Hehe.. Du mangla ikke noe mer vesentlig enn det nei...? hehehe.. Bra kommentar, fyr! Nei det eneste jeg vet er at jeg ikke har trua på å montere inn V8'ern med automat, men om jeg ikke har fått tak i manuell kasse innen kort tid, så må jeg vel bite i den sure sokken og smelle alt inn.. :/ Men det blir kun midlertidig ja.. Skal sørge for at noen skal få noe å fundere over når de setter seg inn i den ihvertfall, for jeg har faen ikke tenkt til å fjerne clutch-pedalen min mens jeg kjører den med automat... hehehe.. Skal bli spennende å se den fyren som skal kjøre den, og finner 3 pedaler og ei automat-stikke... hahaha.. Ellers tror jeg at jeg kan være gal nok til å kjøpe en hel 540 fra sverige oxo, KUN for å få manuell 6-trinns.. Men den saken er ikke avgjort pr dags dato..
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 vel, du kunne jo montert girkassen over i din bil, og solgt bilen tilbake til sverige med tomatkassa. uansett, om du skal montere bilen med automat, ville jeg løsnet alle boltene på kassa, slik at du slipper å få problemer med at de sitter så jævlig neste gang du skal ha det ned. ang. kassa mi så er den kjøpt og betalt. og skulle vært her for lenge siden. sånn går det når man er naiv og stoler på folk..
icemanM5 Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Skrevet Desember 24, 2008 Takk for tipset ang skruene, det skal jeg faens meg huske på.. Smart den. Skal jo ut med motor og gir, så da var meget smart å løsne alle boltene, og så skru dem inn igjen. Men faen, betalt ei kasse men ikke fått den...? Hvem useriøse har du handlet med da...?? Da hadde jeg blitt GAL!!
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 hehe, det begynner å rable litt sånn smått nå. men har stort sett hatt kontakt med fyren hele tiden, men alltid er det en ny unnskyldning. siste var for en par uker siden at den skulle sendes fra kragerø, men da hadde lappen med sporingsnummer blitt borte, og jeg har enda ikke sett noe til kassen.. har jo ny clutch og svinghjul liggende, så det er jo litt kjipt å ikke ha kasse.
icemanM5 Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Skrevet Desember 24, 2008 Er det snakk om en inne på forumet her eller...?
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 jupp. har allerede etterlyst han i 2 tråder. og hver gang har han kommet og beklaget seg, og lovet bot og bedring. men for alt jeg vet kan det jo være NSB som har skylden denne gangen.. men nå må jeg slutte å ødelegge prosjekttråden din med sånt tøv. håper det går litt kjappere hos deg.
icemanM5 Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Skrevet Desember 24, 2008 Slapp av, du ødelegger ingenting! Meneh.. Hadde jo vært kurant om du oxo fikk ordna bilen din slik du vil ha den da! Joda, håper ting skal gå raskt, men det er jo selvfølgelig denna jævla jula som skal sinke da vettu... hehehe.. Hadde det vært opp til meg akkurat nå, så hadde jeg sitti inni 530'n min og kasta deler UT av den tror jeg... hehehe.. Får så ånden over meg når jeg først begynner med noe skjønner du, så det kan fort gå en halv dag før jeg kommer på at jeg kanskje var sulten for noen timer siden og sånn... hehehe.. Men som sagt så har jeg meldt min avgang herfra den 28. nå, og da er det rett hjem i verkstedet for å begynne.. Da kommer det bilder av min 530, og av 540'n som jeg kjøpte av Bowler300 her inne på forumet! Må vel rette en stor takk til han oxo, for kjempegod hjelp ved avhenting av bilen, og den kaffekoppen som varmet utrolig mye etter vi var ferdig med å laste bilen på hengeren i noen cola-grader..
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 hehe, klokka går fort når man har det gøy. skal ta ned bakstillinga i romjula og skifte masse foringer, om jeg får det til.. ser ihvertfall frem til å komme i gang. Ser frem til bilder!
icemanM5 Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Skrevet Desember 24, 2008 Du må ta noen bilder du oxo og legge ut da! Skal bytte foringer på min når jeg bytter bakstillinga jeg oxo. Må vel ha i noen powerflax-foringer tror jeg, så den ikke blir så "sie i stega", som Christian Valen sin figur "Geir" ville sagt det.. hehehe
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 høhø. blir powerflex i bærearma og M5 foringer i svingarma. så får man se om det hjelper. har litt gærn slittasje på bakhjula. skal se om jeg får tatt noen bilder underveis.
icemanM5 Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Skrevet Desember 24, 2008 Ja det er alltid greit å få på noe som holder baken i sjakk! Er oxo spent på hvordan hjul-stillinga mi blir bak, for jeg skal senke en del.. Har helt nytt Weitec 55/35mm senkefjær-sett liggende, mangler bare dempere! Planen er at jeg skal ha tak i meg 4 nye Bilstein Sprint! Men det er jo ingen som klarer å gi meg en god pris på dette, så jeg har ikke stressa noe mer med dette ennå... Men må vel sjekke igjen nå snart da, siden alt nærmer seg nå...
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 Bilstein Sprint er fine greier. jeg ga 3000,- for mine i statene, men da tok jeg dem med i kofferten, så jeg slapp jo unna moms og frakt.
icemanM5 Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Skrevet Desember 24, 2008 Må si ifra om du kommer over et sted der det går an å få en kurant pris på dem, eller evt god rabatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå