Gå til innhold

bygge om fra automat til manuell, e34 540

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer å kjøpe meg en e34 540i og de har som regel tomatgir, noe som jeg ikke kan fordra :? derfor vil jeg bygge om til manuell.

vet jeg må ha giroverføringer, pedalsett, aksling og seff girkassen.

er det noe eletriske forbindelser mellom motor å gir på automat?

tenker på hvis/når jeg bygger om til manuell om jeg får problem med motorstyring pga automatgir hjernen er bortevekk.

noen som vet? eller gjort noe sånt før?

Skrevet

du må og huske å få med deg clutch, slavesyl, hovedsyl, hydraulikkrør m. beholder og svinghjul. personlig vil jeg anbefale at du kjøper lettvektsvinghjul fra koed, og ny clutch m. tilbehør mens du først har kassen nede. så er du ihvertfall sikker på at alt er ship shape. ;)

motorstyringa lurer du til å tro at den står i fri ved å laske 2 punkter på kontakten som skal gå til kassen.

her står det meste om hvordan ombygginga går for seg.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ell+540%2A

Skrevet

jøss. enda en til som skal bygge om! hehe.

vi er vel en 4 stk som skal bygge om til manuell på disse m60 motorene nå!

håper noen bygger om før jeg gjør det i februar og kan slenge ut bilder! hehe.

Skrevet
du må og huske å få med deg clutch, slavesyl, hovedsyl, hydraulikkrør m. beholder og svinghjul. personlig vil jeg anbefale at du kjøper lettvektsvinghjul fra koed, og ny clutch m. tilbehør mens du først har kassen nede. så er du ihvertfall sikker på at alt er ship shape. ;)

motorstyringa lurer du til å tro at den står i fri ved å laske 2 punkter på kontakten som skal gå til kassen.

her står det meste om hvordan ombygginga går for seg.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ell+540%2A

fann tråden din i sta å der står vel det meste ja :D

blir vel til sverige å finne donorbil sikkert..

God jul 8)

Skrevet

eneste "problemet" jeg veit om etter en ombygging, er at man får feilmelding i kjørecomp hver gang man starter bilen. i.o.m at hjernen lurer fælt på hvor tomatkassa har blitt av.

på automaten er det en stor rund kontakt med mnge små pinner, mens den manuelle kun har +/- til ryggelys etc.

hvis noen har funnet ut hvordan man lurer hjernen så man får bort feilmeldingen så sleng det ut! :D

har selv koblet ut plingern for å slippe det plinget hver gang jeg starter opp.. :?

enig med hafsmo her om at kjøp ny kløtsj og svinghjul og div foringer etc når du først har det nede. selv angrer jeg ikke ETT sekund på at jeg fikk bygd om! blir en helt annen kjøremaskin! :wink:

Skrevet

var å prøvde en 540 i gårkveld.

var noe annet en 320'en ja :D

MEN: -slakke i styring

-drar skjevt under hard nedbremsing.

eiger meinte på det var nye skiver og klosser.

-vibrasjon i bakaksel/diff under pådrag opp til 3000omdreininger, etter det forsvinner det.

det som jeg er mest urolig for er den vibrasjonen. eiger visste ikke hvor den kom fra. (gammel bilmekaniker)

er slakk i styresnekke noe stort problem å fikse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...