Gå til innhold

reimhjul for grom gutta ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hallo god jul og alt d derre.

sitter her å kjeder meg, så kom jeg på at jeg har lest om en her fra bimmers som byttet reimhjulene sine på si 328 ? kan det stemme?

noen med link til dette?

hva det no merkbar effekt?

- Kim Andre

Skrevet

JEmotorsport på som gamle 328.

Han brukte UUC motorwerks sine reimhjul, samt portet gasspjeld fra en kar i UK. OG M50 manifoild. Han ordnet seg US m3 kammer også.

Du har en haug av reimhjul og velge mellom. Bruker UUC motorwerks sine reimhjul selv. portet spjeld fra han samme karen.

Skrevet
Er vel bedre å skaffe et lett alusvinghjul? Riktignok går det bort litt moment da, men hva skal man vel med så mye av det i en lett E36 :D

Joa har tenkt på det, men har just handlet m3 svingjul og sinter 6 pucker kløtjs så gidder ikke kjøpe nytt.

tenkte å bytte reimhjulene bare for å gjør det egentlig, gøy å ha div mods på motoren :lol:

Skrevet

Alusvinghjul er også en ting, Men hvorfor ikke ta reim hjul i samme slengen? er mye billigere.. De er litt større og gir en bedre utveksling slik at respons øker..

Skrevet

Kan noen forklare hvorfor det er sånn?

Altså om du har større drev på veiva så vil vel det bare forandre hastighet på dynamo, servopumpe osv.

Eneste måten å få opp responsen sånn sett må vel være om dreva er lettere slik at det lagres mindre masse også foran på veivakselen, altså samme gevinst som ved lett svinghjul.

Ser ikke sammenhengen med at å forandre utveksling/hastighet på delene som dtrives av viftereim skal øke responsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...