Citrus Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Har funnet ut at om man bytter de bakre innerskjermene på en E39 sedan til M5 får man plass til bredere dekk og mere senking. Det jeg lurer på er om innerskjermene på en M5 vil passe på en touring, evt. hva som må til for at de skal passe. I grunn ender spørsmålet opp i forskjellen på innerskjermene på en touring og en sedan Her er delenr. 51712496657 M5 51718172461 Sedan 51718192781 Touring
Daniel325i Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 har lest at de passer, men gir ingen garantier... søk etter de ombygde m5 touringene i statene.. der er det sikkert litt info...
Citrus Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Skrevet Desember 28, 2008 Takk. Får prøve å søke mere etter det. Noen som vet om noen store amrikanske forum?
doffa Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 du kan alltid prøve www.e30tech.com. stort forum i usa
Citrus Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 Dette er vel primert et e30 forum. Noen som vet om ett for e39 eller for bmw generelt
Daniel325i Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Her er noen sider med litt mere info til deg, siden jeg liker planene dine... Har selv en 99 540iat som skal få sine gromdeler etterhvert... http://www.bmwtips.com/tipsntricks/M5Liner/M5Liner.htm http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... uring.html http://www.m5board.com/vbulletin/e39-5- ... -cant.html Ta alt du leser på amerikanske forum med en klype salt, noen modeller kan variere fra de europeiske...
Citrus Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Skrevet Desember 31, 2008 Takk for linkene. Det var på den første linken jeg fikk ideen. Det står ikke om hvordan det var å montere de nye skjermene på de neste linkene, men det har blitt gjort. Så det er vel egentlig bare å kjøpe for å prøve hva som skal til
Daniel325i Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Ok hehe skjønner.. Er vel ikke verdens dyreste innvestering heller? Kjøpe en stk først kansje.. Var tenkt å gamble på dette selv... Var egentlig kommet over usikkerheten på om de passer for ett års tid siden... Trur eg har lest det en plass.. Hmmm.. Du må i allefall skrive om de passet eller ikke om du skal prøve... Ser at bilene våre blir veldig like når de blir ferdige.. Har Svart touring med store stilrene planer... Har samme vinterhjul som deg også.. Liker m6 felgene dine, men kommer vel til å prøve noe litt sjeldnere da altfor mange dessverre har kjøpt disse... "Respect" for originalhjul..
Citrus Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Skrevet Januar 1, 2009 Daniel325i har du lagt ut prosjektet ditt?
Daniel325i Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Nei dessverre.. Men bilen er uansett foreløpig ganske original.. Skal bla. bytte stabilisator stag om noen dager.. Kjøper originale M5 på 27mm forran og 16,5mm bak originalt 24.5mm og 15mm. Disse er ca like tykke og kraftige som div tuning firma sine kit og endel billigere.. Kjøper også det som er å få tak i av powerflex foringer til e 39 i samme slengen. Hadde planer om et bilstein kit.. men må vel drite i tuv papirer om det skal vere aktuelt... hmmm.. Men om jeg beholder bilen i mange år som jo er planen, så blir det nok manuell kasse, quaife ,og pustehjelp fra ess... Burde klare 450-500 med de nye skrukompressorene til ess på "relativt" original motor.. Den har jo bare såvidt rundet 55 000 km enda... Største problemet er at vekta bør reduseres... Men hjelper jo å hive nivåregulering og reservehjulet ut... Må ha en skikkelig M5 KILLER tilslutt *drømme*... Har hund på 65 kg, så M5 er uaktuellt for øyeblikket...
zH- Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 http://www.bmwdiy.info/ Her er det en del nyttige DIY'er bla.a en til m5 innerskjerm install
Citrus Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 bilstein hadde vist ikke pss9 til touringen, de hadde et annet sett men det er ikke høydejusterbart husker ikke hva det var, b... Så det blir nok spax å meg. Du har da en del planer, ikke akkurat billig så det er vel fint å skylde på hunden... zH- har sett den diy en, men den er vel på en sedan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå