Gå til innhold

Innerskjermer M5 E39 (subbing)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at om man bytter de bakre innerskjermene på en E39 sedan til M5 får man plass til bredere dekk og mere senking.

Det jeg lurer på er om innerskjermene på en M5 vil passe på en touring, evt. hva som må til for at de skal passe.

I grunn ender spørsmålet opp i forskjellen på innerskjermene på en touring og en sedan

Her er delenr.

51712496657 M5

51718172461 Sedan

51718192781 Touring

Skrevet

Takk for linkene.

Det var på den første linken jeg fikk ideen. :wink:

Det står ikke om hvordan det var å montere de nye skjermene på de neste linkene, men det har blitt gjort.

Så det er vel egentlig bare å kjøpe for å prøve hva som skal til

Skrevet

Ok hehe skjønner..

Er vel ikke verdens dyreste innvestering heller? Kjøpe en stk først kansje..

Var tenkt å gamble på dette selv... Var egentlig kommet over usikkerheten på om de passer for ett års tid siden... Trur eg har lest det en plass.. Hmmm..

Du må i allefall skrive om de passet eller ikke om du skal prøve...

Ser at bilene våre blir veldig like når de blir ferdige.. Har Svart touring med store stilrene planer... Har samme vinterhjul som deg også.. Liker m6 felgene dine, men kommer vel til å prøve noe litt sjeldnere da altfor mange dessverre har kjøpt disse... "Respect" for originalhjul.. 8)

Skrevet

Nei dessverre.. Men bilen er uansett foreløpig ganske original..

Skal bla. bytte stabilisator stag om noen dager..

Kjøper originale M5 på 27mm forran og 16,5mm bak

originalt 24.5mm og 15mm.

Disse er ca like tykke og kraftige som div tuning firma sine kit og endel billigere..

Kjøper også det som er å få tak i av powerflex foringer til e 39 i samme slengen.

Hadde planer om et bilstein kit.. men må vel drite i tuv papirer om det skal vere aktuelt... hmmm..

Men om jeg beholder bilen i mange år som jo er planen, så blir det nok manuell kasse, quaife ,og pustehjelp fra ess... Burde klare 450-500 med de nye skrukompressorene til ess på "relativt" original motor.. :roll:

Den har jo bare såvidt rundet 55 000 km enda... :D

Største problemet er at vekta bør reduseres... Men hjelper jo å hive nivåregulering og reservehjulet ut...

Må ha en skikkelig M5 KILLER tilslutt *drømme*... :twisted:

Har hund på 65 kg, så M5 er uaktuellt for øyeblikket... :roll:

Skrevet

bilstein hadde vist ikke pss9 til touringen, de hadde et annet sett men det er ikke høydejusterbart husker ikke hva det var, b... Så det blir nok spax å meg.

Du har da en del planer, ikke akkurat billig :P så det er vel fint å skylde på hunden...

zH-

har sett den diy en, men den er vel på en sedan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...