Kobar Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Hei, far min har en 320 DAT med endel utstyr, og det har vært mye problemer med denne bilen! Det begynte med at bilen gikk av veien, og ble hengende oppå ett steingjerde! Etter dette går bilen som en skilpadde!! finnes ikke trøkk i den! Fikk bilen av, og det kom skranglelyder fra eksosanlegget! Satte bilen på bukk og tok runden under, og fant sammenklemte dieselrør, og eksosen var knekt i noen fester, i tillegg til å ha løsnet i denne koblingen i katalysatoren her lekker det også ut eksos, den kommer sivende inn i kupèen når den står på tomgang... ny på GS koster over 6000kr, så har noen en liggende eller forslag til om det kan fikses? Bilen må også lades ofte, senest idag måtte jeg hente fattern pga bilen ikke ville starte.. Men det merkelige denne gang var at bilen kinnet, men ville ikke starte, det er nytt batteri, men det var -5c`ute(den hadde stått noen timer ute inatt) den kinnet til batteriet var flatt, og da jeg kom med startbooster, ca 3 timer etter så starta den med èn gang! Dieselrør er forøvrig byttet, men eksos er fremdeles urørt foreløpig, kan det være pga eksosdelen at bilen går så rævva?? Bilen hadde powerboks ca 1 års tid, men ble tatt av ca 2-3mnd før krasjen...
bmwx1xdrive23d Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 at den drar dårlig kan komme av utett eller ødelagt ic eller ic rør...
Mr.Silver Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Om det er lekkasje på trykksiden på ic`en så har de også en tendens til å begynne å ryke skikkelig sort røyk ved pådrag.
Kobar Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Skrevet Desember 28, 2008 ryker ikke noe særlig nei, men hva er ic?
Bonden Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 En ting som kan forekomme er at fremre kattalysator (rett etter turbo ) blir tett ,gjerne etter at di er trimmet (pga mere diesel røyk og sot ),dette blokerer eksosen helt eller delvis .Første kontroll du gjør er, hold en del turtall på motor og kjenn etter hvordan trykket ut av bakere potte er ,laft trykk og veldig varm eksos kan antyde mulig blokering i eksosanlegg. hvis mulighet skru løs eksosrøret fra turboen og prøvekjør.
Mr.Silver Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 ryker ikke noe særlig nei, men hva er ic? ic er intercooler...
Kobar Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 Bonden: bilen hadde powerboks en periode før dette skjedde, så det skal skjekkes.. om jeg skrur av eksos der, kommer det til å bråke noe jæ####! men kan jo prøves! Hva gjør rør til ic under bilen langseksosen? trodde denne likte seg best foran i grillen eko plass
Glenn-Andre Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Ic rørene kan ha sprukket ellerno selv under vanlig kjøring. jeg ville sjekket de iallefall. Katalysatoren kan også bli sotet igjen. Bare bruk elimineringsmetoden og sjekk ting etter ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå