Gå til innhold

Olje+tikking - E36


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har irritert meg over tikkelyd fra ventilene etter jeg kjøpte 318is, og er ganske sikker på at tidligere eier ikke har brukt den riktige oljen..vet da ikke hva slags olje som sitter i motoren nå, men vet at det ikke er castrol. Tror feil olje gjør at det tikker litt i motoren.

Hva slags olje må jeg ha? vil heller bruke noen kroner ekstra på skikkelig olje.

Skal oljen være tykk eller tynn? Ifølge bilxtra skal den være tynn og ifølge bmw kompiser skal den være tykk..hva er riktig?

Skrevet

Stiller det samme spm. Jeg fikk beskjed av et verksted her i fjorden om at oljen de solgte (0-40) var det jeg skulle bruke. Samt ta en oljekur føre jeg bytta. Dette gjorde jeg men hjalp ikke en millimeter.

Skrevet
Kan vel være passe slitte ventilløftere som lager tikkingen?

Det er mye mulig, men syns det var litt rart i mitt tilfelle hvertfall. For den begynte å tikke nesten over natten. (ikke bokstavlig men tok ikke mange dagene)

Skrevet
Kan vel være passe slitte ventilløftere som lager tikkingen?

Det er mye mulig, men syns det var litt rart i mitt tilfelle hvertfall. For den begynte å tikke nesten over natten. (ikke bokstavlig men tok ikke mange dagene)

Var ikke mange dagene etter oljebytte jeg hørte tikking med kald motor på min m50b20 motor...

Har i ettertid byttet olje et par ganger, samt filter og kjørt rens den siste gangen. Bedre har det blitt, men helt borte er det nok ikke tror jeg.

Byttet da til litt tykkere olje. Delsyntetisk 10w-40 nå. (Mobil)

Hadde fullsyn Castrol Magnetech olje (10w-60, for M3, M5 ++), men tikket da også.

Forrige eier mente han hadde 10w-40 olje, men fullsyntetisk, og av merket Mobil1. (Ikke klart å finne noe fullsyn olje med 10w-40 i dette merket, og hver gang jeg har bedt om Mobil1 har jeg fått Mobil olje. (sett det i ettertid :() )

Skrevet

Var innom bmw tidligere idag, og der sa de at 0-40 olja som jeg kjøpte var helt greit, mens de solgte 0-30 olje og anbefalte egentlig det. Men siden det ikke hjalp når jeg bytta olje og filter var det mest sansynlig at jeg måtte bytte løfterene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...