skrape Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Har irritert meg over tikkelyd fra ventilene etter jeg kjøpte 318is, og er ganske sikker på at tidligere eier ikke har brukt den riktige oljen..vet da ikke hva slags olje som sitter i motoren nå, men vet at det ikke er castrol. Tror feil olje gjør at det tikker litt i motoren. Hva slags olje må jeg ha? vil heller bruke noen kroner ekstra på skikkelig olje. Skal oljen være tykk eller tynn? Ifølge bilxtra skal den være tynn og ifølge bmw kompiser skal den være tykk..hva er riktig?
montrealblue Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 jeg kjører med tykk olje for å slippe ventiltikking
-Erik- Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Stiller det samme spm. Jeg fikk beskjed av et verksted her i fjorden om at oljen de solgte (0-40) var det jeg skulle bruke. Samt ta en oljekur føre jeg bytta. Dette gjorde jeg men hjalp ikke en millimeter.
AlXz Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Kan vel være passe slitte ventilløftere som lager tikkingen?
-Erik- Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 AlXz skrev: Kan vel være passe slitte ventilløftere som lager tikkingen? Det er mye mulig, men syns det var litt rart i mitt tilfelle hvertfall. For den begynte å tikke nesten over natten. (ikke bokstavlig men tok ikke mange dagene)
AlXz Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 -Erik- skrev: AlXz skrev: Kan vel være passe slitte ventilløftere som lager tikkingen? Det er mye mulig, men syns det var litt rart i mitt tilfelle hvertfall. For den begynte å tikke nesten over natten. (ikke bokstavlig men tok ikke mange dagene) Var ikke mange dagene etter oljebytte jeg hørte tikking med kald motor på min m50b20 motor... Har i ettertid byttet olje et par ganger, samt filter og kjørt rens den siste gangen. Bedre har det blitt, men helt borte er det nok ikke tror jeg. Byttet da til litt tykkere olje. Delsyntetisk 10w-40 nå. (Mobil) Hadde fullsyn Castrol Magnetech olje (10w-60, for M3, M5 ++), men tikket da også. Forrige eier mente han hadde 10w-40 olje, men fullsyntetisk, og av merket Mobil1. (Ikke klart å finne noe fullsyn olje med 10w-40 i dette merket, og hver gang jeg har bedt om Mobil1 har jeg fått Mobil olje. (sett det i ettertid ) )
Rodeglæppen Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 sliter med tikking selv. en gang så kjørte jeg motoren med oljerens og fylte på esso 10w-40 mineralsk olje og da tikket det mindre. minuset med mineralsk olje er at den tåler mindre påkjenninger. men 10w-50 får man her: http://oljelageret.no/shop/osc/product_ ... cts_id=233 men vet ikke åssen det e med 10w-50 da.
-Erik- Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Var innom bmw tidligere idag, og der sa de at 0-40 olja som jeg kjøpte var helt greit, mens de solgte 0-30 olje og anbefalte egentlig det. Men siden det ikke hjalp når jeg bytta olje og filter var det mest sansynlig at jeg måtte bytte løfterene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå