Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 325i som har stått i 2 mnd, etter dette startet den fint og gikk fint. Men etter en lang tur på kvelden sluttet den og gå så fint, koblet da ut luftmassemåleren og kom meg da nesten fint hjem. Nesten hjemme begynte bilen og gå på noen få sylindere hørtes det ut som, dette var borte da jeg startet bilen neste dag. Nå vil den ikke starte i det hele tatt, motoren går rundt men det er ikke noe liv. Mangler også gnist =(

What to do ?

Skrevet

Kan være mye dette, men rart det der med at den begynte å fuske så mye, men nå som det ikke er liv i det heletatt ville jeg begynt med relè'et jeg, se om det kommer strøm til DME :)

Starteren går uavhengig av DME også, så starteren kan gå selv om DME ikke får strøm.

Om det er fukt i hjernen så er du på langt nær alene ;) plagdes litt jeg også på 325'n jeg hadde med fukt i DME'n (motorhjernen), det skyltes at dreneringen inne i rommet DME sitter i var tett så ofte når jeg vaska bilen ble den tullete i alt fra 10 min til .

Ta den ut og se til at det ikke er fukt i kontakten, så tar du med hjernen inn og lar den ligge varmt og godt over natten, dette er enkel opperasjon som utelukker fukt, om den fortsatt ikke starter kan det være DME relè som gjør at DME ikke får strøm eller at du kanskje har en startsperre som slår inn, det siste er forsåvidt lite sannsynelig.

Men om du ikke har vaska bil eller kjørt i regn så er jo fukt lite sannsynelig det også.

• 2 weeks later...
Skrevet
Sitter vel i torpedoen bak batteriet..

Nå har ikke 325 batteri i motorrom men ja den sitter på høyreside ( medutgangspunkt i kjørerettning) i torpedoveggen bak to svarte deksel, ett for lydisolering elns og ett indre som tetter mot vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...