Odd1981 Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Har forhørt meg med en del om dette temaet , å prøvd å bytte hjerne , men ingen hell.. har en 1,6i sedan E36 med turtalls sperre på 4000... e det normalt , eller e det noen som gjerne vet ka feilen kan være?
Odd1981 Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Skrevet Desember 28, 2008 hmmm.. ok.. men har ikke merket så mye til tikking , så har ikke tenkt over at det kan være den.. for den tikker minimalt... pleier det ikke være tegn på at det e kammen eller løftere når den tikker mye ? har ikke så mye peiling på dette her , så e bedre å spørre for å være på sikre siden..
AlXz Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Trenger ikke være kammen ..?? Den sensoren... "veivakselsensor" eller hva den het.., mener det var en her inne som hadde tidlig sperre og fusking. Renset denne sensoren og bilen gikk mye bedre. (Han bytta også kamm, men mener han sa at det var sensoren som var årsaken til tidlig sperre / fusking).
Dirty Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 sitter det slik sensor på m40 i det heletatt ?
AlXz Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 sitter det slik sensor på m40 i det heletatt ? Sjekke denne... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=94427&highlight= Da var problemet fikset.. var en gjenngrodd veivakselsensor, fikk renset den og nå går bilen som den skal:D. har også byttet kam, vippearmer og løftere så nå tikker ikke motorn heller:). selvfølgelig fikk jeg et nytt problem, nå blir motoren for varm. Måleren begynner å lyse med en gang, men har ikke utforsket probleme ennå så håper det er en enkel sak. [LUFTING..]
Odd1981 Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Skrevet Desember 28, 2008 Vet ka sensor det e snakk om. kan jo alltids ta å sjekke den =)
AlXz Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Vet ka sensor det e snakk om. kan jo alltids ta å sjekke den =) Hold opp oppdadert da Har egentlig noe samme problem selv på en m40 motor. Om jeg kommer opp til den sperrer (turtallsperra ?? har ikke turteller, så usikker på om den er helt oppe), så fusker den litt før den går reint igjen. Dette skjer kun om jeg drar den til den sperrer. (eller en gang etter en laaang herje tur på snøen med mye julspinn )
Odd1981 Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Skrevet Desember 28, 2008 min fjusker hele tiden på tomgang. har aldri fått den til å gå helt reint. men har planer om å bytte motor , men har ikke helt anelse om kortid det blir. men hadde vært greit om den kunne gått fint å reint til det skjer.. sånn noenlunne reint ihvertfall =)
AlXz Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 min fjusker hele tiden på tomgang. har aldri fått den til å gå helt reint.men har planer om å bytte motor , men har ikke helt anelse om kortid det blir. men hadde vært greit om den kunne gått fint å reint til det skjer.. sånn noenlunne reint ihvertfall =) Kan være LMM bl.a. også?? Mulighet til å kjøre en diagnose kanskje?
destroyy Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Det er jo snakk om møkkamotoren m40 Garantert kammen din
Odd1981 Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Skrevet Desember 31, 2008 Har renset sensoren , men fremdeles samme problem. begynner å tro etterhvert at det kan være kammen , men får det ikke helt til å stemme.. noe annet eg gjerne kan sjekke først?
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Napp av toppdeksel og kjenn på kammene først...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå