Gå til innhold

Klima-/varmeanlegg problem på en 2002 520t **Løst**

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en kjøretur i går så merket jeg at vifta fortsatte å gå etter at jeg slå av tenningen. Normalt så slutter den å gå etter noe sekunder men da så gikk den hele tiden. Startet bilen igjen, fikk ikke justert vifte hastigheten hverken opp eller ned (dvs. vifta hadde samme hastighet selv om de digitale merkene som beskriver hastigheten beveget seg).

Tok av batteriet i natt, satte det på igjen i dag tidlig. Da så det ut som alt var ok igjen, vifta stoppet etter jeg slo av tenningen og vifta endret hastigheten tilsvarende som jeg trykte på knappene. MEN lykken var ikke langvarig, etter kjøring opp til hjemstedet mtt så var problemet tilbake. Vifta går etter at tenningen er slått av, sjekket den 2 timer etter at jeg kom frem og den gikk fortsatt :-( Har koblet av batteriet igjen.

Er det noen som har tips på hva dette kan være og/eller hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Bilen er en 2002 520t diesel

Kenneth

Skrevet

Hei Bonden,

Nok engang har du bistått med informasjon som har løst feilene/problemene som jeg har postet. Tusen takk for hjelpen.

Fikk tak i varmeapparatmotstand (eller vifte motstand som BMW kaller det) i dag hos BMW i Hamar (Sulland Auto), etter skiftet er nå klimaanlegget helt i orden igjen.

Kenneth - odelsgutten fra Solør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...