Gå til innhold

Trenger øyeblikkelig hjelp med min e39! får ikke starta!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei fikk ett stort problem med min bmw 528iat 1998mod.

Forhistorie:

Kjører nå med reserve nøkkel uten fjernbetjening til alarm, har funket helt fint i noen dager, men nå er bilen helt død.

Er på hovden og gode råd er dyre :twisted:

Har ladet batteriet, og latt bilen stå i noen timer uten batteri.

Er akkurat som jeg ikke får av alarmen som jeg pleier når jeg åpner døra manuellt med nøkkelen.

Når jeg vrir om tenninga, går alarmen å bilen nekter å starte!¨

Kan nevne at sentrallåsen ikke reagerer.

Håper på saklige og raske svar!¨

Mvh Bentein Brøvig. ring gjerne på 99150141

Skrevet

Hvis alarmen ikke slår seg av med nøkkel i og tenning på kjenner ikke startsperre EWS styreenheten igjen nøkkelen og kan ikke deaktivere alarmen eller frigi startsperre koden.

Skrevet

Ville kanskje ha prøvd å "kaldstarte" "systemene" i bilen igjen, som f.eks å koble fra ting og tang og se om den kommer seg av det, koble av minusen på batteriet og sett i igjen f.eks..

prøv å ta ut diverse plugger på styrebokser ol.

ikke at jeg er sikker på at dette kan eller vil hjelpe, men har hjulpet meg noen ganger..

prøv også å åpne og låse bilen flere ganger, fra begge sider av bilen om mulig..

Skrevet

Det som skjer er vell det at reservenøkkelen ikke har den lille chipen til startsperren. Og når Starsperren ikke finne denne chipen så vil ikke bilen starte.

Grunnen til at du ikke får starte uten org nøkkel nå er vel det at bilen går med på et par starter med reservenøkkelen. men bruker du res nøkkel for mange ganger nekter den. Eller tar jeg feil her nå?

Så kanskje en resetting av programvaren vil hjelpe en stund, hvis du har tilgang på utstyr...

Skrevet

Hei,

er rimelig sikker på at det bare er nøkler med fjernbetjening du kan resette selv, og for å kunne gjøre dette må du ha en fungerende nøkkel med fjernbetjening.

Ville tatt kontakt med verksted umiddelbart. Skal du ha noe håp om å få med deg bilen hjem, må du kanskje få sendt en ny kodet nøkkel asap før forhandler stenger for nyttårshelgen.

Kanskje forhandler har noen tips også, selv om det nok er tvilsomt at det finnes noen lette grep for å omgå alarm/startsperre.

Skrevet

For å initiallere av fjernkontroll :

1) sett i bilen med lukket dør.

2) sett nøkkel i tenning i posisjon 1 eller 2

3) dra ut nøkkelen (prossesen skal være i 5 sekunder fra punkt 2 til pkt.3)

4) hold ned open knap og trykker på lukket knapp 3 ganger

5) slipp begge knapper. (suksess initial av nøkkelen ved at bilen lukket og åpnet sentrallås).

6) Forsett av andre nøkkelen fra pkt. 4 og pkt. 5.

7) sett den siste nøkkelen inn i tenning og sett på posisjon 1 eller 2 for å bekrefte at slutt på initialere.

8) initiallsprosess skal være innen 30 sekunker.

Hvis du får ikke bekreftet fra bilen (lukket/åpnet), er det tom for batterier ellers er det feil i den transponde.

Jeg holder på å bestille oppladebar batterier fra USA, skal skifte på min batterien. Skal poste DIY når jeg er ferdig. BMW vil ha 1800 kr for ny nøkkelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...