Moose Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Hei Jeg har et hasteproblem. Bilen kokte på fredag, og mistenker at det er termostaten som har takka for seg. Jeg mangler sirkulasjon i kjølesystemet, så det er mest sannsynlig den eller vannpumpa. Problemet mitt er at jeg er i Oslo og skal til Trondheim på tirsdag. Jeg vil ha den på verksted, men er redd det er fullt. Er det noen som har en link, evt gidder å legge ut en diy til bytte av termostaten om jeg må prøve meg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Techni Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Du kan jo sjekke følgende link. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/549761 Ellers så er det mange fine tips and tricks på disse sidene http://www.e38.org/e39/ Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moose Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2008 Jeg fant denne i farten: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5147 Går den bare på e34, eller er det samme opplegg på min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 1 løsne dekselet rundt radiatorvifta. 2 Løsne mutteren på viskosekoblingen (husk denne er links) 3 slakke viftereima, skru av reimhjulet, så har du full tilgang til alle 4 skruene på termostathuset (sort rør med "boble" i midten. 4. Skru ut de fire skruene på termostat-huset kast ut gammel termostat, inn med ny og ny pakning så er det bare å sette på plass igjen delene i motsatt rekkefølge. Kort DIY.... UTEN BILDER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moose Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2008 Suverent. Fant en på en engelsk side med bilder som var litt mer utfyllende/innviklet forklart enn din. Regner med å få det til når jeg bare kommer ut å få sett i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moose Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2008 Hei igjen. Nå har jeg akkurat skifta termostat og lufta systemet ved å blåse kjølevæske gjennom systemet til det kom kjølevæske ut lufteskruene. Jeg kjørte bilen varm og tempen så grei ut (ca 4-5 min med tomgang/rusing av motor). Det jeg stusser på er at radiatoren og slangen på høyre side fremme er helt kalde mens ekspansjonstanken og slangen til termostathuset er helt varme. Skal det være slik eller er det noe galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 kjør motoren lenger, den er nok ikke skikkelig varm. Kjør en KORT tur om du har mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå