Gå til innhold

termostat og lufting av kjølesystem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

aftn bmw folk:) har henta mg en bmw 525i e34 1989 å har bytta radiator å tærmostat men er usikker på hvordan vei tærmostan ska stå i tærmostathuse, å hvordan lufter jeg systemet? noen såm kan hjelpe meg??

Skrevet

takker:) ja da e den rætt, men eg har på vatn på radiatorn å han står å går tel tærmostatn åpne så kjæm d vatn ut av lufteskruen på tærmostathuse å d verke såm at d e ok, så sjer d ting, han byne å boble krafti fra påfyllinga på radiatorn å når eg åpne luftinga på radiator å tærmostathuse så kjæm d ut damp me drafti trøkk! har biln ståanes i helling å.. gåen toppaking?? kan d være tætt nån stess i slangan??

Skrevet

takker:) ja da e den rætt, men eg har på vatn på radiatorn å han står å går tel tærmostatn åpne så kjæm d vatn ut av lufteskruen på tærmostathuse å d verke såm at d e ok, så sjer d ting, han byne å boble krafti fra påfyllinga på radiatorn å når eg åpne luftinga på radiator å tærmostathuse så kjæm d ut damp me drafti trøkk! har biln ståanes i helling å.. gåen toppaking?? kan d være tætt nån stess i slangan??

Skrevet

-Kjør bilen varm, pass på tempratur.

-Hell på kjølevæske, til det er fult.

-Klem på slangene fra radiator. Hell på mer, om nivået synker etterhvert, og åpne lufteskrua på radiatoren.

-Da spruter det ofte en blanding av luft/vann ut, ha den åpen til det bare kommer vann.

-Ha også på kupèvifta på varmt.

-Kommer det normal varm luft, er det neppe luft i systemet.

Sånn jeg gjør det hvertfall:) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...