Rotax8 Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 aftn bmw folk:) har henta mg en bmw 525i e34 1989 å har bytta radiator å tærmostat men er usikker på hvordan vei tærmostan ska stå i tærmostathuse, å hvordan lufter jeg systemet? noen såm kan hjelpe meg??
EBørøsund Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Skal stå med "den lille plata" inni kjølekanalen. Det vil si at fjærer skal inni i motoren og den metalbøylen skal være ut. Sjekk bilder på www.gsbildeler.no
Rotax8 Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 takker:) ja da e den rætt, men eg har på vatn på radiatorn å han står å går tel tærmostatn åpne så kjæm d vatn ut av lufteskruen på tærmostathuse å d verke såm at d e ok, så sjer d ting, han byne å boble krafti fra påfyllinga på radiatorn å når eg åpne luftinga på radiator å tærmostathuse så kjæm d ut damp me drafti trøkk! har biln ståanes i helling å.. gåen toppaking?? kan d være tætt nån stess i slangan??
Rotax8 Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 takker:) ja da e den rætt, men eg har på vatn på radiatorn å han står å går tel tærmostatn åpne så kjæm d vatn ut av lufteskruen på tærmostathuse å d verke såm at d e ok, så sjer d ting, han byne å boble krafti fra påfyllinga på radiatorn å når eg åpne luftinga på radiator å tærmostathuse så kjæm d ut damp me drafti trøkk! har biln ståanes i helling å.. gåen toppaking?? kan d være tætt nån stess i slangan??
Hauso Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 -Kjør bilen varm, pass på tempratur. -Hell på kjølevæske, til det er fult. -Klem på slangene fra radiator. Hell på mer, om nivået synker etterhvert, og åpne lufteskrua på radiatoren. -Da spruter det ofte en blanding av luft/vann ut, ha den åpen til det bare kommer vann. -Ha også på kupèvifta på varmt. -Kommer det normal varm luft, er det neppe luft i systemet. Sånn jeg gjør det hvertfall:) lykke til!
Rotax8 Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 takk ska se hva jeg får til:) men dn dampen var litt rart synes jeg:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå