Hakon Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Tenkte å etterfylle litt olje på en M30B35 motor, og lurte på hvilken olje jeg bør bruke. Noen som har erfaringer med hva slags olje en M30 liker best? Er det viktig at det er samme merke som den eksisterende oljen i motoren? Takk for alle svar, og godt nytt år!
Kjell Z3 Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Syntetisk W5-40 burde være bra. Du må ikke ha samme type , de blander seg. Når det gjelder hvilket merke som er best kan du sikkert finne 100 oljediskusjoner på forumet, men Castrol blir jo aldri feil da, det er jo det de fleste BMW forhandlere bruker.
336mik Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Jeg for min del syns at syntetisk olje på en sånn motor blir litt i drøyeste laget. På de motorene jeg disponerer bruker jeg mineralsk olje,og dette har redusert både utgiften og oljeforbruket.
stroker Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Hvis den har vært kjørt på mineralsk ville jeg holdt meg til det Er du interessert kan jeg skaffe deg Royal Purple til god pris, ta i så fall kontakt på PM
heimkokt Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 kjøp halvsyntetisk castrol. Jeg bruker det på min M30B28 Koster litt, men er den oljen som er anbefalt på BMW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå