Gå til innhold

Hjelp - Bilen "døde" i går. E36

Anbefalte innlegg

Skrevet
syns det virker rart, fordi om bensinpumpa IKKE går. kommer det fint lite foran i slangene. ;)

Tenkte på det jeg oxo, men var ikke kjempetrykk...

Tenkte kanskje det kunne komme av at det var trykk i systemet pga temp og gass i tanken osv...

Hvertfall ikke liv i pumpa når jeg satt øret ned på den... :-(

Skrevet

i pumpa er det en enveisventil. det samme er egentlig trykkregulator som sitter i enden på fulerailsen.derav trykk i systemet. men ikke 2 bar! om du kjører pluss på pumpa og den ikke går har den jo tatt kvelden

Skrevet

Du har nok kommet frem til riktig prognose dersom det du sier du har gjort er gjort riktig. Det er trykk i systemet så at det kom litt i slangen til railen når du tok av den er normalt, men dersom det kom bensin der når du satte på tenninga er det noe rart, for intet annet enn pumpa kan forårsake det. Om du måler 12v frem til pumpa og den ikke går er pumpa defekt. Regner selvsagt med du har målt mens du har kinna, altså under belastning for å se evnt. spenningsfall.

Skrevet

Skal også sier at pumpa er veldig stille når den er nedi tanken, jeg klarte hvertfall ikke å høre om at den gikk når den var montert, men er jo kjapt å skru den opp, det gjorde jeg hvertfall når jeg sjekka min.

Skrevet

Da er problemet løst. Det var pumpa. Ny pumpe (som heldigvis ikke kom på mer enn 1450,-) ble montert i går og da var det liv i den igjen :-)

Takker for alle svar og hjelp underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...