Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 6 trinns kasse til bmw 740 540 etc. gått 170 000 km i en bmw 740 95 mod. følger med grei hardykobling og giroverføringer og girstang..

10 000 kr. kan følge med løst klutchus fra en getrag 265 om noen kunne tenkt seg å annpasse denne til m30 og s38 motorer.

Skrevet

det er jeg 99% sikker på at den gjør. m60 og 62 samt s60 skal ha samme boltsirkel. kan foresten vere behjelpelig med å få tak i et brukt svinghjul til denne kassa

Skrevet

skal vel være en 2-3 mm tykkere aksel i denne enn m5 e34 kassa, husker ikke helt hvor mye den var på men.. kan finne det ut. skal visst være samme kassa som supra tt mk4 har jeg hørt, bare annet klutchus. den heter vel v160 og denne v161 eller omvendt.

Skrevet

hei!

ser du skal selge girkasse.. har du den enda?

er det løst clutchhus på desse kassene alså??

skal ha girkasse til en s38 med turbo..

har du noe peil på om disse kassene tåler mye juling eller??

hardgiring på høyt turtall osv..

mvh joakim

Skrevet
hei!

ser du skal selge girkasse.. har du den enda?

er det løst clutchhus på desse kassene alså??

skal ha girkasse til en s38 med turbo..

har du noe peil på om disse kassene tåler mye juling eller??

hardgiring på høyt turtall osv..

mvh joakim

Heisann, tar å svarer litt her :) Hvis du stikker innom tråden som er linka til PPF forumet finner du ut at dette er samme kasse som står i MKIV Supra, (Getrag v160/1).. Dvs at denne kassen skal tåle MYE juling. Ryan Woon i USA kjører 1400whp med samme girkasse (orginal).

Skrevet

denne skal visstnok tåle en del ja. men om du kjører den i stykker med en 600 700 hk motor så står ikke jeg for noe garanti på det punktet, vet den er specca til 500 nm kontinuerlig av produsenten, men er jo som sagt mange som har kjørt hardt og lenge med mye mer moment enn det. det er ikke løst clutchus på denne nei så det er litt jobb å tilpasse, men det går. han jeg kjøpte den av kunne få den ombygd for 6000 svenske. følger med et clutchus til m30 og s38 konfig som da må sveises på eller på en annen måte tilpasses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...