Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla godt folk og Godt nyttår..

Skal i løpet av morra dagen til å demontere hele fronten på bilen..

panser

2x skjermer

Ramme til nyrerene

M3 fangern

Alt dette skal sendes til lakkering(utenom m3 fronten)

Det jeg lure på, har tenkt til å pusse og gjøre en del selv får å få det litt billigere..

Er lakk på delene fra før av, hva bør jeg pusse ned med før ny lakk kommer på????

kan jeg bare pusse ned med litt fint papir får å få feste til ny lakk?

hvor grovt papir anbefaller dere?? Regne med noen er lakkerer eller har litt peiling får å få bra resultat..

Takk

Skrevet

Har ofte hørt lakkere si de vil gjøre dette selv for å ha kontrollen på resultatet, så mange vil gi deg samme pris enten det er med grunnarbeider eller om du gjør dette selv, dette for å evt "rette" på hva du ikke har gjort slik den enkelte lakkerer ville..

Har du tatt kontakt med noen lakkeringsverktsteder da? Går jo an å høre hva forskjellen evt ville vært og om de lar deg gjøre dette selv, så får du helt sikkert noen råd på veien.. :)

Skrevet

Der jeg jobba før så ble det vesentlig billigere hvis kunden gjorde grunnarbeidet selv.. Vi tok på oss alt som var, selv om grunnarbeidet ikke er 100% så er det jo egentlig ikke lakkererens ansvar, sålenge selve lakkjobben er gjort bra.

Men har du bulker/steisprut etc på delene du skal lakke da?

Hvis du ikke har det så feier du over med rondellen og 600 papir.Bare matt ned så du ser at strukturen er borte :)

Bruk gjerne en klut på fangeren da det går mye raskere med klut i kroker og kriker.

Er det steinsprut så ikke slip ned dette med papir, da kommer du til å

slipe bulker/få skimmer..

Den ramme til nyrene er av plast? Den tar du bare å kluter og behandler med plastgrunning/plastoflex

Ta heller og fyll steinsprutene med litt sparkel.

Skrevet
Der jeg jobba før så ble det vesentlig billigere hvis kunden gjorde grunnarbeidet selv.. Vi tok på oss alt som var, selv om grunnarbeidet ikke er 100% så er det jo egentlig ikke lakkererens ansvar, sålenge selve lakkjobben er gjort bra.

Men har du bulker/steisprut etc på delene du skal lakke da?

Hvis du ikke har det så feier du over med rondellen og 600 papir.Bare matt ned så du ser at strukturen er borte :)

Bruk gjerne en klut på fangeren da det går mye raskere med klut i kroker og kriker.

Er det steinsprut så ikke slip ned dette med papir, da kommer du til å

slipe bulker/få skimmer..

Den ramme til nyrene er av plast? Den tar du bare å kluter og behandler med plastgrunning/plastoflex

Ta heller og fyll steinsprutene med litt sparkel.

ok, ja

er masse stein sprut på panseret..

vanlig stål sparkel er fint og bruke? skal spakle vekk der bmw embelet skal stå uannsett.

så sparkle jeg der det har vært stein sprut.

så pusse ned hele panseret?

eller bør jeg la lakkeren gjøre det?

Skrevet

jada, du kan bruke det :)

Men du bør ikke kun sparkle igjen emblemet, da sparkelen kommer til å trekke seg. Da blir det en stygg ring rundt der emblemet satt.

Det holder kanskje i en mnd ca så begynner sparkelen å trekke seg.

Skal det bli bra så må du tinnfylle, så kan du sparkle det som er igjen.

Jeg gjorde det på min i høst.

Er ikke noe stress å tinne der, for kommer ikke til å slå seg noe der.

Hvis du ikke har gjort noe sånt før så hadde jeg anbefalt at lakkereren gjør det for deg. Regner med at du er ute etter et bra resultat :)?

Skrevet
jada, du kan bruke det :)

Men du bør ikke kun sparkle igjen emblemet, da sparkelen kommer til å trekke seg. Da blir det en stygg ring rundt der emblemet satt.

Det holder kanskje i en mnd ca så begynner sparkelen å trekke seg.

Skal det bli bra så må du tinnfylle, så kan du sparkle det som er igjen.

Jeg gjorde det på min i høst.

Er ikke noe stress å tinne der, for kommer ikke til å slå seg noe der.

Hvis du ikke har gjort noe sånt før så hadde jeg anbefalt at lakkereren gjør det for deg. Regner med at du er ute etter et bra resultat :)?

ja, er det.. men lakkere gjør vel ikke sånn.. sparkele vel bare å gir faen..

kan vel ikke trekke seg så mye?.. er ikke så mye sparkel som skal til

Skrevet
Er bare å høre :)

Kommer til å trekke seg en del ja.. Er alt for mye sparkel å bruke.

Så det kommer til å bli ring rundt der emblemet har sitti før eller senere.

Snakker av erfaring.

gjor dere sånn der du jobba?(jobber)

ok, takk :)

skal av høre litt imorra..

men evt kan jeg bare bruke vanlig lodde tinn og lodde bolt?

Skrevet

Ja, har gjort det.. Kjøp loddestav, koster ca 120 kr staven. Og må ha på et middel for å få tinnet til å feste seg.. Husker ikke hva det heter i farta :S

Bruker propan brenner til å smelte tinnet.

Skrevet
Ja, har gjort det.. Kjøp loddestav, koster ca 120 kr staven. Og må ha på et middel for å få tinnet til å feste seg.. Husker ikke hva det heter i farta :S

Bruker propan brenner til å smelte tinnet.

ok, får høre med lakkeren.. men får se om jeg dropper planen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...