Torminator Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Litt feil forum, men leikebilen min, en Ford Sierra 2,0i katalysator har begynt å ryke noe helt grassalt, og i tillegg bruker den plutselig mye mer bensin enn før... Kan det være at Lambdasonden har tatt kvelden? Er det noen måte å sjekke dette på? Har forresten fjernet katalysatoren, men regner med dette ikke er noe problem siden lambdasonden er montert kun FØR katalysatoren...
D.Toft Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 min sierra brukte 1.5liter på milen med gåen lambda. er det ohc eller dohc motor i den? sjekk ut www.fmcn.no
D.Toft Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 er sohc ja. bytt lambda. og fjern dem rørene og vakumdritet som går ned på eksosen. bytter du eksosmanifoil, blir bilen kvikkere.. trenger bare å bytte øvre delen av manifoilen..
Torminator Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 Hva blir forskjellen om man fjerner de slangene som fører luft ned til eksosen? Har satt på et konfilter og da bare plugget jeg den slangen som gikk fra luftfilterboksen og ned til manifoilen... Takk for svar!
Glenno Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Får kansje noe feile verdier? Sjekke litt hvordan enkelte deler funger iaqllfall teorien mot hverandre her: http://no.wikipedia.org/wiki/Lambdasonde
D.Toft Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Hva blir forskjellen om man fjerner de slangene som fører luft ned til eksosen? Har satt på et konfilter og da bare plugget jeg den slangen som gikk fra luftfilterboksen og ned til manifoilen...Takk for svar! om du tar vekk manifoilen, så stikker det noen tykke følere ned i eksosen, og disse bremser eksosen. ja jeg å plugget den slanget da jeg monterte konfilter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå