Gå til innhold

E36 325 Turbo fusker og drar ujevnt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har kjøpt meg en 92mod 325 Turbo:) Men har ett problem med at den fusker og ikke vil gå som den skal. Går høyt på tomgang (1500 - 3000) men det varierer etter hvor mye jeg bruker bilen, tydeligvis... :s den vil heller ikke gå noe særlig godt, da den ikke vil ha mere turtall enn ca. 4500-5000. da bare fusker den og vil ikke mer! fusker lite eller ingenting helt til ladetrykk kommer. Da blir den rar og vil ikke ha mere turtall! Når jeg slipper gassen og trykker inn clutchen, minner den meg om mopedtia, da jeg NESTEN va tom for bensin...

Henger også litt etter når jeg slipper gassen! Lader ca. 0,3.

vær så snill å hjelp meg!!!

Skrevet

Kan det være luft mengde måleren som er litt vrien kanskje? Om ikke burde du iallefall få sjekket opp i om dyser er skiftet til større og hvilken pumpe som er.. Kan for meg virke litt som at den henger igjen fordi den ikke får nok bensin.. Vakum/trykk lekkasjer kan å medføre mange rare ting..

Skrevet

hehe. mest sansynlig så er det drivstoff innspøytninga. er vell chipen som har tatt kvelden. prøv og få restart den. koble fra batteriet i 2 min og test etter det;)

Skrevet

heisann. vet at disse ikke liker trykk over 0,5-0,6 på grunn av at luftmengde måleren bunner. det vil si at signalet blir for høyt og derfor går motorstyringen i nødmodus. sikker på at den lader bare 0,3? men ville tatt diagnose og sett om det var noen feilmeldinger som kom.

Skrevet

hei og takk for svar :)

ja, lader kun 0,3 :) har tenkt litt om det kan være falskluft ett eller annet sted, så skal sjekke dette nå! mulig falskluft rundt innsug, siden den går så høyt på tomgang og ujevn gange! Men hvis ikke dette hjelper så tror jeg at det blir skifting av dyser osv :-P

ganske kjedli at den ikke går! probleme ser ut til å bare bli værre!

Skrevet

ville sjekket under innsuget rett etter spjeldet. der er det en "plugg" som tomgangsmotoren bruker. går en slange fra her og ned til tomgangs motor. denne "plugg" er dyttet innpå med klips. kan være den lekker ettersom det er trykk i plenumet. lakk i hvertfall på min. pluss at i bakkant av innsuget er det en vakumventil. ville sjekket den og at den henger på plass og ikke er morken. :) luftmengde måleren sjekker du lettest ved og ta av stikket og se om det er noe forskjell.

Skrevet

Takker for hjelpa:)

har tatt av insuget nå, for å sjekke etter falskluft. Tror mye av feilen kan være at det er brukt pakningsstoff sammen med de vanlige pakkningene på innsuget. Samtidi var det lakk mellom pakningene+pakningstoffet og metallet:s Dette kan da umulig være noen medisin for en turbomotor?:P

Skrevet

Du må fortelle litt hvilket oppsett det er da?

Sjekk fargen på pluggene, så får du en indikasjon på om den går for fett eller magert.

Man bør skifte plugger (høyere varmeverdi), og justere åpningen på elektroden når man har turbo forresten.

Skrevet
Takker for hjelpa:)

har tatt av insuget nå, for å sjekke etter falskluft. Tror mye av feilen kan være at det er brukt pakningsstoff sammen med de vanlige pakkningene på innsuget. Samtidi var det lakk mellom pakningene+pakningstoffet og metallet:s Dette kan da umulig være noen medisin for en turbomotor?:P

sett på innsuget igjen, start opp, og spray stargass rudt innsug osv, går turtallet opp er det falskluft.

Kan jo skrape/pusse rein flatene samt en ny pakning da, se om det hjelper liksom ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...