325ixx Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 i dag kjørte eg opp ein lang små bratt bakke, låg på fjerde gire i 90 ca og ga fult gasspådrag, så kom det nokon merklige knakelydar hørdes det ut så av motor, har hørt det før og ved samme tilfella... hva kan det vere? motor er ein m20/b25 prefacelift så sitte i 87mod 325ix
E36Cab1 Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Er knakelyd=knitrelyder så er det sikkert tenningsbank.
Fliid Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Manuell justering av tenning på denne modellen, så juster den på fordeler ; ) Ved toppunkt skal rotor peke mot syl1, det er grov innstilling. Utover dette trenger du egentlig en tenningslampe. Hva ligger tomgang på ?
325ixx Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 er det farligt med tenningsbank? det er knittre knakelyder ja. tomgangen er fin den ligger slek den skal gjere går fint på tomgang og, men den er litt harkete ved gasspådrag på lågt turtal?
Fliid Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Er ikke bra med tenningsbank. Slik den skal gjøre, hvor mange omdreininger betyr det? : ) hehe Harkete ved riktig gir og lavt turtall? Om den ikke tenner riktig, så vil du få problemer med drag.
Gjest Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Manuell justering av tenning på denne modellen, så juster den på fordeler ; ) Fordeleren er vel fast på M20B25? Kan den justeres?
Fliid Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Gjorde kanskje det på Motronic 1.1 også... hm, når jeg tar en titt i hukommelsen så er det vel kun L-jetronic styringen som ble levert med rotor på blokk, og den ble flyttet opp i 09/1987, samt byttet styring.. Er som du sier Morten, godt du rettet på det. Nei, den kan ikke justeres. 2.3 og innføringen av 2.5 i 09/1985 er motronic og rotor /fordeler på topplokk...
Fliid Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 svingningsdemper og triggerføler skal i utgangspunktet justere dette for deg. Mulig du har feil på triggerføler. Hvordan er tilstanden til fordelerlokk og fordeler samt plugger?
325ixx Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 plugger skal vere bra bytta for 10 000 sia. Men hva med rotor? og rotorlokk?
325ixx Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 bilen har godt på 98 med blytilsetning fra den var ny til den har godt 133 000 så ringte eg gs og lurde på om det var skadlig for motor og berre kjøre på 95 så no for ei stund sia merka eg fyste tenningsbanke.. er det for eg bytta te 95?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå