bmwm50turbo Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 hei har litt problemer med diffen på min e39. det hele begynte med at stikk akslingen hoppet ut under kjøring. byttet simmeringene på diffen og låse splinten siden jeg trodde det var derfor den hoppet ut men den hopper ut og virker ikke som den sitter skikkelig. noen som har opplevd dette før?? trodde dette her omtrent var skuddsikkert og satt som et helvete men men.
Fliid Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Hm, du har ikke problemer med bakstilling på den aktuelle side? Alt helt å fint? Den skal nå ikke dra seg ut uten at krefter fra "utsiden" drar denne ut.. Tenker da på brist i armer eller gåene foringer som igjen sørger for at hjulet drar seg ut og dermed drar med seg stikkaksling.
bmwm50turbo Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 tja fikk ingenting på eu. og har ikke funnet noe slakk noen plass. har demontert alt og stått og holdt akslingen og prøvd og dradd den inn og ut av diffen. lettere og dra den ut enn og dytte den inn for og si det sånn.
Fliid Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Det skal i utgangspunktet være nok slakk på aksel til at det kan flekse litt ut og inn, men det skal da ikke være mulig og dra så langt ut at det løsne ifra diff. Her lukter det noe vesntlig galt.. Låseringen er fortsatt intakt og det er den rette? Den som sitter rundt flens.
bmwm50turbo Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 jepp har byttet den også i tilfelle den var slapp i fisken. byttet simmeringen samtidig. tenkte og prøve og dytte akslingen inn igjen. merkelige greie. er ikke låsesporet inne i diffen som er fucked??
Fliid Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 hm, aldri selv opplevd problemer med låsingen til flens, men du kan selvfølgelig være inne på noe.. Tror jeg må hive ballen over til noen som har erfart slike problemer selv.. Kan ikke tenke meg til stort, da alt utifra dine opplysninger later til å være i orden..
bmwm50turbo Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 går ut og prøver og dytte den inn igjen med slegge og tar meg en flygetur me dritt diffen. er det godnatt så lurer jeg sterkt på ka eg skal putte på. blir i allefall ikke noe brukt drit viss dette er et problem. går vel an og overhale den??bytte innmat eller noe??
bmwm50turbo Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 tok en tre planke og en liten slegge og dunket den inn igjen. tok meg en spinnetur og sjekket tilstanden og det ser bra ut foreløpig, eller det ser ut som den er litegrann lengre ute enn på andre siden. ca 1mm så får sjekke seinere og se om den detter ut igjen gjør den det så blir jeg forbanna. spez siden det ser ut som det er et helv å få diff sperre på disse bilan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå