Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som kan fortelle meg hvorfor det går vann inn og ut av spjeldhuset på M20?

og det er to uttak til vacum'en til bremsekraftforsterkeren, hva er det plast røret med uttak til gummi moffa på den ene slangen er til? før de møtes. (jeg har blendet uttaket til moffa foresten, merket ikke noe forskjell på brems?)

takker for svar :D

Skrevet

vann ut/inn av spjeldhus er forvarming, sørger for at gassspjeld ikke fryser ved kalde temperaturer. Er vel mest tenkt på autobahn ved minus grader og samme gasspådrag over lang tid. Da kan du risikere og få ett frosset spjeld og dermed ingen mulighet til og justere gassen.

hmm, spm. nummer to ble litt vanskeligere for meg, da jeg ikke forstår helt hva du mener.. Klumpen på rør til BKF er en ventil. Enveis ventil. Så du ikke skal miste vakuum på BKF når du kanskje kan ha behov for brems, og det er da ikke vakuum tilstede, dermed er pedalen knall hard og du sliter med og bremse.

Ikke ofte du vil ha problemer med dette , men det vil nok skje, før eller siden, om du har blendet ut ventilen og kun kjører på vakuumet som er tilstede i motor.

Skrevet

takker, da tror jeg at jeg dropper vannet inn/ut av spjeldhuset. kan da uttakene i blokka og termostathuset blendes? eller må vannet få lov til å sirkulere?

ja tengte at det er en enveis ventil, så hvis fjærner denne vil jeg få hard pedal under pådrag (ovetrykk)?

Skrevet

Vet ikke hvordan kjølekanaler er oppbygd inne i blokk, men ville nå ikke blendet, ville heller lagt direkte slange mellom blokk og termostat hus. Dette er den "forsikitge" måten, men om det har noen praktisk betydning om du blender disse, det tviler jeg jo egentlig på.. Men men

Hard pedal ved dårlig sug fra motor, kø kjøring over lengre tid f.eks er vel meg ett tenkt scenario for når bremsen kan bli hard. Har du pådrag, så, hmm, blir det jo vakuum i BKf. Mulig jeg er på vide kanter her : )

Skrevet

Han skal kjøre turbo,så da får han ladetrykk under pådrag,det er nok det han tenkte på.

Skrevet

var det jeg tengte ja.

ja setter en slange imellom for sikkerhetens skyld.

skal sveise om spjeldhuset med viggens kobling osv så derfor jeg lurer ;)

og så må jeg gjøre noe med de ''nipplene'' til vakum til bkf osv da disse ''poffer'' ut pga ladetrykk, så derfor jeg lurer på det med vakumen ;) (om jeg kan kjøre med en slange)

takker for svar.

Skrevet

Så du ikke skal miste vakuum på BKF når du kanskje kan ha behov for brems, og det er da ikke vakuum tilstede, dermed er pedalen knall hard og du sliter med og bremse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...