mY6 Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Heisann, For en månedstid siden eller to, byttet jeg en defekt veivsensor. Bilen gikk klart bedre, døde ikke helt tilfeldig, og diagnosen var fin. Men for ett par dager siden merket jeg at bilen var tyngre å starte, dør plutselig, og det kommer av og til en helt tilfeldig nykking. Kan beskrives som om man trykker godt på bremsen. Bestemte meg for å ta en diagnose, som viste at veivsensoren var defekt. Hvordan kan det skje så kort tid at en helt ny sensor går fyken? Er det rett og slett sensoren som har vært svak helt i fra begynnelsen, eller kan det ha noe med bilen å gjøre, at den "dreper" veivsensorer? Har ikke sjekket, men regner med at det bare ikke er pluggen som har løsnet. Da hadde vel bilen ikke gått i det heletatt?
kawaman Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Det kan jo hende at den ny sensoren ikke var helt god. Pluggen som har løsnet? Tenker du da på kontakten som sitter under innsuget? Bilen skal gå selv om du kobler bort hele veivaksel sensor'n..
tmice Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Hvis samme sensoren er gåen, hadde jeg ringt til de jeg kjøpte den hos å klaget å vist de diagnosen, den skal ikke gå med en gang!
Bonden Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Kjent problem er lekasje av frostveske fra termostathus som lekker rett på denne sensoren,kansje dette er dit problem også ?.
mY6 Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Skrevet Januar 4, 2009 Hvis samme sensoren er gåen, hadde jeg ringt til de jeg kjøpte den hos å klaget å vist de diagnosen, den skal ikke gå med en gang! Samme veivsensoren, ja. Gjør nesten regne med at dette er en ren reklamasjon, da dette er en del som er beregnet for å vare betydelig lenger. Kjent problem er lekasje av frostveske fra termostathus som lekker rett på denne sensoren,kansje dette er dit problem også ?. Skal ta og sjekke det ut, men tviler på at det er problemet. mY6, uoriginal eller original sensor? Det vet jeg ikke. Kjøpte den hos Koed. Var merket Febi. Vet ikke hvem som produserer for BMW, jeg.
Gunnar Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Det vet jeg ikke. Kjøpte den hos Koed. Var merket Febi. Vet ikke hvem som produserer for BMW, jeg. Jeg kjøpte også samme greia, og den røk etter et halvt år. Kjøpte original denne gangen, og satser på den holder lenger. Hos BMW hadde de ikke hatt reklamasjoner på de, så det kan jo tyde på kvalitetsforskjell selv om de ser veldig like ut. Det skulle ikke forundre meg om det er noe 2. sortering inne i bildet her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå