Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

5gszqr5bgovr59ladzef.gif

På dette bildet vises at på lav spenning er blandingen mager, på høy spenning er blandingen rik.

På min m50 sender lambdaen ut 0,02 V på kald motor, vil det si at Lambdaen da gir hjernen beskjed om at blandingen er mager, og dermed vil den øke bensinmengden? Eller tenker jeg helt feil da?

Vet ikke om sonden fungerer eller ikke...

Skrevet

Lambdaen funker ikke når motor er kald...den må ha en viss temp før den starter og funke mener jeg å huske...

Tror du kan sjekk den ved å måle utspenningen på sonden ved driftsvarm motor,og sonden tilkoblet...bare paralellkoble måleapparatet. Da skal verdien variere opp og ned,om den ikke gjør det funker ikke sonden...eller er jeg helt på bærtur her??..:)

Skrevet

Når motor er kald(under en gitt temp) har ikke lambda-sonden noe styring på blandingsforholdet under kjøring,da motoren trenger feit blanding grunna dårlig forstøving av bensinen. Når gitt temp er oppnådd(info fra temp.giver voltstyrke) vil ECU innta closed loop med bl.a O2 sonden.

Skifter da ca 1 gang pr sek(1Hz).

Nevnte i din forrige tråd angående dette at den må ha ca 350grader for å fungere,men har aldri målt en kald sonde før :?:

Så den gir kansje bare 0volt?

Skrevet

Ettersom den må ha en gitt verdi for at metallene skal begynne å virke(reagere med oksygenmolekyla) vil eg anta den ikke avgir spenning under den verdien...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...