Infinity Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Har kjøpt en krasjet nybygd M20b25 turbo fra Sverige for å flytte over hele turbo oppsettet på min e30 325. Dermed har jeg en hel bil til overs når jeg har plukket det jeg skal ha. Skal i hovedsak bare ha turbooppsettet på motoren. Får jeg ikke nok for den beholder jeg også motoren. Bilen er ikke momset inn og kan ikke på noen måte registreres osv. Edit: Motoren går fint, vare bare ledningene på baksiden av tenninga som var problemet. Motoren er lett overhalt med nye pakninger i toppen og bunnpanne, kammen er ny for en stund tilbake, ingen tikking som de fleste andre m20. Den går helt strøkent, og er tett og fin. 240km". Slipte ventiler. Getrag 260 girkasse, tight og fin. Lamell sperre i bra stand! Utveksling osv må jeg komme tilbake til når jeg får sjekket opp. M3 chrome speil med adaptere. Vanlige speil i bilens farge har jeg og. 16*8 Enkei kantfelger. Nokså strøkne, ikke kantkjørte. Står 205/55 piggfritt på nå. Grå skinnseter foran, ikke sport. Vanlig grått baksete. Varme i forsetene, ingen hull, vanlig strekkslitasje bare. Sportsratt fra e36 u/airbag. Ellers en hel bil i deler, alle dører er hele, litt kant rust på et par av dem. Bagasjeluka er rustfri. Det er el.vinduer foran(som virker) sentr.lås, ikke takluke, men AC. Pumpe osv er demontert, kun innv av ac som står i bilen. Helt ny bremsekraftforsterker sitter på bilen. Priser side 3!
Eng1 Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Viss du kan sjekke utvekslingen på diffen så er jeg interessert i den. Hvor mye tenkte du å ta for den? Send gjerne pm.
Infinity Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Mange som har spurt her og på PM om motor og girkasse. Girkasse er helt sikkert til salgs, motoren får dere nesten bare gi bud på, hvis jeg syns jeg får noe igjen får det selger jeg, hvis ikke blir det reserve motor til e30. Hvis jeg skal demontere f.eks motor/diff så kan det nok ta litt tid, da bilen står hjemme i gården uten bukk ell.l. Å det er gyselig kaldt om dan, jeg begynner ikke på det før det er litt varmere hvertfall:) Kom med bud på motor og gir hver for seg eller samlet, eller gjerne hele bilen. Diffen tror jeg ska passe på e30, ifølge det jeg har hørt. Mulig baklokk må byttes? Ska sjekke opp dette nærmere..
Infinity Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Neida vi har a prøvd litt med startkabler og sånn.. Tok et skrujern for å "tjuvstarte" på startern da gikk den rundt som faen, men ikke motoren. Men det ska den tydelig ikke for det gjorden ikke på e30n heller.
Ballder Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Må kortslutte over innslaget og ikke rett på motoren om du skjønner.
Ballder Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Altså "kortslutte" mellom pluss og den tynne ledningen inn på starterinnslaget.
Infinity Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Hmm trodde det var det vi gjorde egentlig men.. Mener du den sorte/gule eller den andre tynne? Det sitter en tynn over og en tynn under den tykke kabeln..
Ballder Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Der ble jeg usikker. Er brun den andre tynne, eller blå?
Infinity Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Mener kanskje at den andre var blå. Også er det en gul/sort.
Ballder Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Finner ikke den gamle starteren jeg bytta ut på forrige m20 motoren jeg hadde, og finner selvsagt ikke igjen elektriske skjemaen over bmw heller. Prøv og feil metoden tar jo aldri feil, men så skjøre disse bmw hjernene er, så kan jo det bli feil også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå