Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er frytkli kaldt ute, batteriet har stått på lading...Har ikkje hatt problem med bilen før, er det ei start sperre som kan ha slått inn? Hjelper det å koble av minus polen for å nullstille som på andre modeller?

Gjekk som den skulle når han satte den ifra seg..( Er foreldra til en kompis sin )...

Tips og triks folkens?

Skrevet

Du skriver ikke noe om hvordan bilen oppfører seg, om starteren drar motoren rundt eller om det er helt dødt?

Hadde kondens på min for noen dager siden, da nekta den helt. Men en liten dråpe kondensfjerner gjorde susen..

Skrevet

Eg har ikkje fått spesielt god info :) Hehe

skal prøve å få tak i litt meir...

Skrevet

Det er gnist på bilen, bilen har og vert kjørt ofte og ofte fylt bensin på...Han har nett kinna bilen, er ikkje livsteikn...satte batteriet på lading igjen no...

Skrevet

Hvis det er fryktelig kaldt som du sier kan du gjerne prøve kondensfjerner.

Koster ikke rare slanten for ei lita flaske så det er billig å prøve.

Alternativt kan en liten dæsj med startgass også uttrette mirakler så lenge du vet du har gnist og det drar rundt (men har du kondens er det på'n igjen neste gang...).

Skrevet

Evt kan batteriet ha tatt kvelden. Mener å ha hørt at E39 blir vrang å starte hvis det ikke er nok spenning på batteriet.

Prøv med et annet batteri som de vet er i orden.

Skrevet

Jeg tipper det er batteriet

Du sier batteri er ladet, men fortsatt ikke livstegn, da vil jeg tro det er kulda som har knekt batteriet

Få tak i et kvalitetsbatteri med plenty Ah og CCA, da får du nok liv

Skrevet

For lite strøm/spenning på E39 medfører at den ikke klarer å dra rundt slik Pornofaen|KSR beskriver at den gjør.

Det kan jo selvsagt være annerledes på en bensinutgave, men når diesel-E39en ikke får nok strøm tikker den bare i stedet for å dra motoren rundt (eller "kinne" som det ble forklart her).

Hvorvidt det er batteriet finner man forsåvidt fort ut om man hekter på en bil med startkabler som klarer å gi nok strøm.

Jeg tipper som sagt kondens i systemet kan være årsaken etter at den har blitt kjørt, stoppet, tanket, kjørt litt igjen osv. Hvis det er tilfelle at kondens er årsaken og han får startet uten kondensfjerner vil den gå urent og dårlig til kondensfjerneren er på plass :wink: .

Følger du opp og gir tilbakemelding Pornofaen|KSR? :)

Skrevet

Hadde samme problemet på min, da var det startsperre som lå inne å hindret meg i å starte.

Måtte da bytte hele motorstyringa for å få bilen til å gå igjen, når jeg hadde gjort det, fikk jeg feilmelding på ladinga, skal bytte dynamo imorra.

Fikk liksom aldri noe klart svar hvorfor den røyk..

Får håpe det ordner seg for kompisen din.

Mvh e39 528iat

Skrevet

Eg veit han fekk start på bilen, skal gje tilbake melding om kva som var feilen når eg har snakka med han igjen...frykter han har lagt seg no etter ei hard nyttårs feiring i Amsterdam, han var til og med heime fra jobb idag pga dette så ;) hehe

Skrevet

her er det eg fekk i svar på kva han gjorde for å få start: fylte olje, kjøleveske, hadde start kabler, og ein liten varme ovn i motorrommet... då kom den men gjekk ikkje skikkelig før eg hadde kjørt ca ei halv mil, og motor lampa lyste, men den slokna... men så begynte den å lyse igjen etter ca 45 min kjøring, men bilen går heilt normalt.. trur den må på biltreff ein tur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...