Kobar Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Det er snakk om en M42b18 318is, og problemet er at når jeg holder den på motoren nedover bakken, og kansje er oppe i en 3-4000rpm over lengre tid ca 20-30sek, og tilslutt kommer til bunnen av bakken, og skal begynne og gasse igjen, så fusker bilen, ryker svart... regner da med at den spytter bensin ut i eksosen, og gjør seg sur.. men hvorfor kaster den bensin ut i eksosen når jeg bremser på giret? Veiv og kamsensor er nytt lambda ny LMM ny tennplugger nye den har bare blitt værre og værre, merket det første gang i september! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e36touring Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 sjekk spjeldposisjonsføleren, hvis den ikke gir signal om att du har sluppet gassen helt så stenger ikke dysene slik de skal, og da blir det slik, eller at dysene dine ikke er helt tette...sjekk ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2009 og hvor eksakt på innsuget sitter denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e36touring Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 på gasspjeldet på andre enden av der gasswiren sitter, hvis du prøver og gi litt gass når bilen ikke går mens du lytter inntil denne så skal det klikke i den nå du slipper gassen helt, altså når spjeldet har gått helt tilbake, skjønner...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2009 motoren skal ikke være igang i det hele tatt? Trur det er noe annet merkelig også med innsugsmanifoilden, for det hender en sjelden gang iblant at jeg ikke kan tråkke gasspedal lenger enn ca halveis inn. og det er ikke wire, for når jeg trykker fram den "gassehendelen" på innsuget, så er den også hard! men er ikke værre enn å ta i litt, så kan jeg gi full gass ijen... Har hatt oppe innsuget, og rensket, og smurt opp igjen det meste, men det ble egentlig ikke noen spesiell forandring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e36touring Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 motoren skal ikke gå i det hele tatt nei, bare prøv og vri på den og lytte, litt usikker på det andre problemet ditt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå