Estil0 Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Bilen min gløder og starter normalt, men etter den har stått og gått litt stopper den brått og den dyse lampa begynner og lyse, så vil den ikke starte før den har stått stille noen min, deretter gløder og slokker lampene og bilen starter normalt før det samme skjer igjen, noen som vet hva som er feil ? Det skjedde riktignok etter bytte av hjerne, fra 0 281 001 117 Til 0 281 001 163 (har lett i 2 mnd og har ikke fått tak i 117 hjerne) Bilen går helt normalt, og har helt vanlig effekt kurvë før den dyselampa slår seg på og bilen stopper. På forhånd takk for svar og tips Torgeir
bmwt Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 kan aldri tenke meg det er noe galt med ecu her. sjekket om fødepumpen i tanken gir diesel frem til filter/hovedpumpe? min oppførte seg på samme viset til tider og det viste seg at fødepumpen var defekt.
Estil0 Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Skal prøve det. jeg rakk foresten aldri og fylle vinterdiesel heller. så det er 60 ltr med sommerdiesel på den nå. Kan det ha frosset eller noe ?
bmwt Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 da skal du i så tilfelle bo på et meget så kaldt sted,men i og med at den starter å går en stund så tror jeg ikke problemet ligger der...se på den slangen som går fra filterbeholder til pumpe(gjennomsiktig)..der skal ikke forekomme luftbobler der...
Estil0 Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 22 blå her. og bilen har stått i snart 2 mnd. Hvor finner jeg den slangen ? har ikke skrudd på tds'n før, for den er nyinnkjøpt, også har ikke jeg noe peil på diesel må jeg kjøre bilen oppå grava for og få det sjekket ?
bmwt Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 ser den straks du åpner panseret. på førerside,som jeg skrev i forrige innlegg går den fra dieselfilter beholder til pumpen...du ser det straks du åpner...
Estil0 Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Slangen er antagelig byttet ut var en sort slange der, med en kobling på midten så ut som en sjøt med 2 muttere. kan det være ett rellë som er gåent, når jeg skrur på tenninga så tikker det skikkerlig fort og ca i 2 sec. akuratt som om det skulle være dårlig kontakt, slik lyd det blir når man tar strøm på ett rellë av og på fort og mange ganger
e36touring Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 kan jo være det, men bare prøv og lokaliser lyden litt det da...
Estil0 Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 nå har jeg drivi og rivi ut ett og ett rellë, nå starter den, men det tikker og den stopper med en gang, så kane jg starte den med en gang igjen. blir frustrert jeg. hehe
Estil0 Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Nå har jeg vert ute og kjørt bmw, riktignok på 2100 rpm... gir jeg gass begynner den dysespyletegnet og lyse, og bilen stopper. den går kunn på 2100 rpm og jeg kan kjøre normalt på det turtallet. det er uten att jeg har gjort noenting med noe på bilen. noen som har vert borti dette ?
bmwt Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 går den ikke lavere enn dette på tomgang? da er det stor sannsynlighet for at sensoren på svinghjulet har tatt kvelden. evt brudd i ledningen. dette problemet har jeg også hatt på min....skiftet en hel god del på den de siste mnd,så kjenner meg litt igjen her ja...he he
Estil0 Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Joa, den går lavere, den går på 890 rpm nå, men har jeg kjørt den noen min, gir gass, så stopper den, skal jeg starte den da går den på 2100 rpm og stopper om jeg gir gass, står den noen timer er den normal helt til jeg presser den igjen. skjønner ingenting jeg
Estil0 Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Nå har jeg vert ute og startet bilen gijen, sto og gikk normalt på tomgang i 4 min så begynte turtallet og hoppe, den gikk opp og ned opp og ned i 15 sec så stoppet den, og starter jeg den igjen, så stopper den med en gang den starter. Den soter også rimelig mye. svarte flekker rundt der jeg har stått, og de er rimelig sorte også
bmwt Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 gå for det jeg nevnte først. skru av den hovedtilførsels slangen, få med deg en og slå på tenning for å se om det kommer diesel. om ikke er mate/føde pumpa defekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå