Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå fått dette problemet på min E36.

Fremre feste høyre side har en sprekk som er ca. 5 cm lang og som gaper.

Kan jeg ta ned bakstillinga, slå sammen sprekken med hammer, sveise denne for så og sveise på M3 forsterkningene? Eller må gulvet skiftes?

Hadde tenkt å sandblåse før sveising for så og tektylere etterpå

Skrevet

Ja, se der ja :) Hvordan retta han det? Sveisa han i nytt gulv? Lagde bare ut av plåt? Hvordan visste han hvor det skulle stå slik at det ikke ble skjevt sveiset da det ser ut som hele ditt gulv er rivd vekk ved festene.

Skrevet

Tok ut baksetet, og skjærte vekk et område på ca 10x10 cm på hver side (for å komme til det skadde området ovenfra). Sveisa på nye platerbiter, og nye toppfester (De under setene). Hvordan han fikk alt rett vet jeg ikke, men så til tider at han gikk amok med målband under dær :)

Litt vanskelig å forklare alt arbeidet da....du får heller bare spørre :)

Skrevet

Ja, så lenge du har det så lett at det bare er en sprekk så er du så godt som ferdig allerede :) hehe

Ta gjerne et bilde og legg ut, er nyskjerrig :)

• 2 weeks later...
Skrevet
Tok ned bakstilling i stad og det er jaggu værre enn jeg trodde. Mye var gjemt av traversen og foringen.

Har bilde og film, må bare få det inn på dataen først.

Ja, det samme opplevde jeg. Kika litt under bilen og tenkte "jaja, dette er jo ikke så ikke", helt til traversen var nede, fy f... så deppa jeg ble. Men, ikke en umulig oppgave heldigvis. :)

Skrevet
Dette skjedde på din 320 såvidt jeg forstår?

Trodde det var de mer motorsterke versjonene dette var tilfelle på, som 323 og oppover...?

Regner med det er meg du spør, så jeg svarer:

Ja, det er min 320d som ble reparert på reklamasjon. De skulle bruke 1 uke på jobben, så det er nok ikke en liten job.

I forhold til motorsterk: definer hva en motorsterk bil er? Snakker vi hester eller moment? Har ikke sett på tallene for 2,3 literen, men regner med at jeg har mere av både hester og dreiemoment på 2000rpm.

På bilen min har jeg maks 280nm, vil anta at jeg har ca 270nm på 2000rpm. En 2.3literen har vel 270nm ved sånn cirka - aldri(?)

Skrevet
Det er 10 års garanti på det. Min er 92 modell :(

Hvordan er det å skifte gulvet bak der? Hvordan går jeg frem? Ser GS har dette til 3800,-

Er du sikker på at det er 10 års garanti? Jeg har også lest det. Har også lest at det skulle være maks 100.000km(tror jeg det var), men bilen min hadde gått 360.000km og ingen som sa noe om det...

Om du ikke har hatt kontakt med forhandler selv hadde jeg tatt meg bryet med å sjekke ut muligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...