Gå til innhold

SOLGT!


NINK
 Share

Anbefalte innlegg

Bmw 540iAT

Kmstand: 215 000

Årsmodell: 1993 – importert 1999

Litt om bilen:

Bilen ble importert til Norge i 1999, dvs bakseter kan settes inn gratis i år.

Før meg var det en gammel mann som hadde bilen (bilen ble kjøpt som dødsbo, av hans sønn)

En god, sterk og pålitelig bil.

Istedenfor å skrive litt ”småfix”, nevner jeg det som er ”småfix”;

Mekanisk, veldig bra stand i følge Alf Lie som har jobbet med eldre BMW’r i Oslo i en mannsalder. Jeg hadde bilen inne til sjekk hos ham for et års tid siden for å finne ut om det var noe som burde byttes. Han byttet begge casterstagene foran. Han påpekte også at noen gummidingser på bakdemperene var satt opp ned, slik at kan komme noen små klunkelyder fra bakhjulene når man kjører over f.eks trikkeskinner. Dette var ikke noe alvorlig, og det var kun et spørsmål om jeg irriterte meg nok over lyden til at han skulle fikse det. Denne lyden har ikke irritert meg da man ikke merker noe til dette på vanlige veier, så dette ”problemet” er der fremdeles.

Bilen har dobbel takluke, denne fungerer ikke, man hører bare et svakt klikk når bryteren slåes på. Nå er det vinter, så dette har jeg ikke sjekket noe mer ut, men det er vel enten taklukemotoren eller et réle som er gåent. Har en taklukemotor liggende, men har ikke byttet denne.

Eksosanlegget bør også gjøres noe med da det er en liten lekkasje i den mellomste potten (ikke katalysatorene)

Vifteanlegget varmer/blåser dårlig - nytt pollenfilter er bestilt.

Slitasje på skinnrattet (se bilde)

Skal inn til EU i løpet av april.

Utstyr; Automat, El vinduer/speil, antispinn, kjørecomputer, cruisecontrol, ac, dobbel takluke, sort skinninteriør, el.seter med varme (sitteputen bak følger ikke med). Gammel stereo med kasettspiller (ikke bra), men orginalmonterte høytalere oppe i taket bak (sikkert en slags soundpakke da den var ny), Shadowline, Nivåregulering.

17’ Rondell D58 på sommer med 225/40/17 fremme og 255/35/17 bak. Kantkjørte – men ikke noe kast i felgene eller flassing av lakk (passer E34 bra). Gamle 16’ AC Schnitzer med gode piggdekk 195/60/16

Det som er bra med bilen er egentlig alt annet, null rust, null bulker, orginallakk (brokarot metallic) og tipp topp motor. Bilen har ikke brukt en dråpe olje og den har gått som en klokke hele tiden mens jeg har hatt den (snart to år og ca.15.000km,)

Servicehefte frem til 192000km

Nå har jeg flyttet til Oslo med gåavstand til jobb. BMW’n har blitt mindre og mindre brukt, samt at den knøttlille Smarten jeg har er mer praktisk i byen.

Prisantydning: 68.000

Ingen heftelser på bilen.

Ved interesse kan dere ringe meg på 41917355, sende PM eller mail: new@inocean.no

Legger den først ut på Bimmers.no, AutoDB til uken.

Skal få tatt flere bilder av motorrom - interiør – eksteriør, til helgen.

7nmwpq597f2mukjshgfm.jpg

kml9fihhms81em38eqvr.jpg

zlt77b64xyij918mbqnu.jpg

cvahtomnwc1rg99yww01.jpg

qkxjb4g85mkleg9r4p20.jpg

6hl8eolg1ev3ik8tmpbf.jpg

ajcmuqzkyn9m1l2olzh1.jpg

2zngvb2v062zvgvel3pr.jpg

1kbkq0hnzec51w939jpq.jpg

wj7twabgrl4vbuw9fh16.jpg

myvjo19tpvl7q5p6zgpz.jpg

3m7eylx13bmef5qzxy6e.jpg

1qfbazhltplc70an22b7.jpg

79yavnaavl814tz4j7f2.jpg

uqgl7zpo0l1ko9g9euvk.jpg

zp56n30dw29mit5fz2hb.jpg

cskujyr2wgzrqh8dw71u.jpg

s4v5d3j7wsd292k3mg95.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med 540 fronten undret jeg meg óg over da jeg kjøpte den i og med at de nedre luftinntakene ikke er der. Han jeg kjøpte den av trodde den skulle være slik (men nå var det faren hans som hadde bilen, så det er ikke så rart at han ikke visste). Jeg husker jeg spurte om det samme inne på Bimmers før jeg kjøpte den, og tror jeg fikk svar om at noen tidlige 540'r ble levert med denne fronten (synes det høres rart ut). Noe som er mer sannsynlig er vel at den har blitt rygget inn i av en med hengerfeste e.l en eller annen gang i løpet av sitt liv, så har det blitt montert en std E34 fanger i stedenfor. Det er ingenting som tyder på noe oppretting av noe slag i fronten, (sjekket dette dengang pga frontfangermysteriet), så det er hva jeg tror.

Om man vil ha 540 fronten slik den skal være, får man kjøpt løse luftinntak til å montere hos KOED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ingebrigtsen, er jo egentlig enig med deg at Smarten kanskje burde gått i stedenfor. Men desverre har fornuften for en gangs skyld seiret, og da vant Smarten. Tror det må være første gang i historien at en Smart med 3 sylindre vinner over en BMW med 8 sylindre. Du har jo nesten identisk bil da, bare med litt mindre motor, så du får kose deg videre med den.

Men kan love deg at om jeg flytter ut av byen igjen, så taper Smarten, enten mot en "ny" E34 540, eller en E 39 540.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen og forstyrre tråden din.

Ang, det at det blåser dårlig fra vifteanlegget er pollenfiltret som er tett.

Koster ett par hundre kroner og en time eller to og bytte det.

Lykke til me salget, ser ut som en bra bil til en grei pris.

Langt var den heller ikke rullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja blir savnet for stort så får du komme på garasjebesøk til meg da, så du får deg en dose v8 lyd ;)

Forresten ang lekkasje i mellompotta.. Hadde det på min og, kappa bort hele mellompotta jeg og sveiste inn rør.. Merka igrunn ikke noe spes annet enn at den brummer en liten tanke ekstra når jeg gir på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for DIY'n, tror den kommer godt med. Har ikke rukket å hente pollenfilteret enda, men får vel gjort det i løpet av uken. Skal som nevnt legge ut noen flere bilder av bilen utvendig og innvendig. Skal prøve å få tatt noen bilder i morgen dersom det ikke er tåke slik det var idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jepp, tror han gjorde et lite røverkjøp. Skal levere den senere i dag, blir litt kjipt.

Han som kjøpte den holder til ikke så altfor langt unna deg Ingebrigtsen, så du skal ikke se bort i fra at du ser den innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...