stuperen Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Som topic sier.Saken er som følger:Høyre bakhjul peker utover i forkant (mot høyre).Det er såpass at det er synlig med det blotte øye.Har ikke målt men kan se ut som det er ca 5mm.Den drar naturlig nok litt mot høyre og sliter innersiden på VENSTRE side.Noen sier det er bærebroen som er skjev,men er veldig i tvil på det.Bilen blir brukt kun som fineværsbil og pent kjørt.Håper at noen av dere "guruene" her inne kan komme med gode råd. Det er vel noenlunde samme bakstilling som E28 og E23.Håper noen kan hjelpe.Kjøper ikke ny bærebro til kr 5500 uten at jeg vet at det er den som er problemet. På forhånd takk!
bmw pat Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 hei. Virker usansynlig at bærebroen er skjev, uten at du har hatt et større uhell med bilen. Virker mer som om det er foringene på bærearmen eller bærebroen som må være gåen. Burde være mulig å se dette hvis du tar av hjulet. Ellers kan det være at det er noen som har montert eksentriske foringer på bærearmene bak tidligere. . Disse kan ha kommet ut av stilling.
Bonden Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Innfestingen av akselen er vel av typen som også har 2 travers foringer som holder hele bjelken på plass ,hvær bro har sine 2 foringer også tror vel mere på at noe av dette er slitent.
stuperen Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 Jeg tror også at det kan være foringene,men kan de gjøre at det blir så skjevt da? Skifte bærebro- og evt traversforinger da.Har skiftet de "brilleforingene" tidligere. Var og skiftet olje på diff. i sommer,og han som gjorde det sjekket foringene og sa de var ok.MEN det er ikke sikkert han sjekket så nøye da. Flere gode innspill? Vi snakker om nr 2 og nr 9 i RealOEM delenr.33311130488 og 33329061946.Stemmer det? Det har vel ikke så mye for seg å montere eksentriske foringer eller?
Rogeren Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Er det så mye som du beskriver, tipper jeg bærearm...
Morty999 Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 og trenger du bærearm(om den er lik e28) så har jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå