Andreas1 Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 Har det noe for seg å ha en slags plate eller en aluminiumsfolie foran radiatoren/grillen når det er så kaldt som det stedvis er nå På gamle biler ble dette ofte gjort for at motoren skulle bli fortere varm, men siden man sjelden ser det på nyere modeller er det kanskje blitt et annet åpning/lukkepunkt på termostaten? - Eller har energi og varmeutnyttelsen på nyere motorkonstruksjoner og varmeapparat blitt så mye bedre og effektivt at man ikke lenger har behov for å hjelpe til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stroker Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 på bilen din er det vel en EGR-ventil som gjør at eksos fra turbo routes inn i innsuget før bilen blir driftsvarm, den blir da kjappere varm enn om du ikke hadde dette, men bakdelen er jo at innsuget blir fullt av sot over tid, og du mister motoreffekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 Legge en papp plate forran radiator var slikt man gjorde i gamle dager.. Blir lite gjort nå om dagen, meg erfart. Man får jo så god varme å hurtig varme i Kupè nå uansett. (forøvrig veldig kjekt når man glemmer pappplaten forran radiatoren. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2009 På min 525 diesel sitter det webasto tillegsvarmer så den blir varm innen fornuftig tid (som alltid vil mye ha mer og det kunne det sikkert vært enda bedre ), men det slo meg her om dagen da jeg møtte et voksent par i en tilårskommen bil med plate foran grillen at det er et sjeldent syn på nyere biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Ragnar| Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 Har hvert borti en del importbiler som ikke blir varme i kulda. Uansett årsmodell. Mest Vag egentlig. Da hjelper det med en plate forran radiatoren...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå