Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

du må nokk presse det inn igjen...

det eg gjorde på min m20 b20 var følgende:

* Banke lageret ut med hammer og pipe like stor som ytter ringen på lageret.

* For å sette det i igjen tok eg ei gjengestang igjennom lageret, ei pipe på baksida litt større enn hullet til lageret med mutter bakom der igjen.

*Pipe like stor som ytter ringen på lageret forann, med mutter framfor der igjen, så var det å skru til for å presse lageret inn.

VIKTIG: Pass på att lageret står beint heile tida, står det litt skeivt kan du banke FORSIKTIG med en MJUK hammer til det står beint igjen.

Dette har eg berre gjort EN gang så ver forsiktig om du gjer det på denne måten.

Beste måten er jo seff å bruke presse på det. Eller la eit verksted eller en bil kyndig gjere det.

Skrevet

Jeg kommer i løpet av noen uker til å ha et spesialverktøy for skifte av bakhjulslager på de aller fleste biler.

Dette kan evt. leies ut til sjeler som vet å behandle det bra.

Skrevet
Du må ha en ganske stor pipe (tror det var 37mm), og det er det ikke alle som har i verktøyskapet..

Stemme nokk bra det :)

Altid nokken som har ;)

Skrevet

Kan bruke yttre lagerbane av det gamle lageret. Og sveise på flattjern på utsiden, med hull i .

Lager med andre ord en perfekt pipe.

Kan man ikke sveise, så blir det bare mer raklete pressverktøy med flattjernet "løst" utenfor lagerbanen du presser med. Men det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...