Stramvaier Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Trenger man noe spesial verktøy for å bytte hjulager bak på e30 m3? noe som kan forklare en fremgangsmåte?
|Ole| Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 du må nokk presse det inn igjen... det eg gjorde på min m20 b20 var følgende: * Banke lageret ut med hammer og pipe like stor som ytter ringen på lageret. * For å sette det i igjen tok eg ei gjengestang igjennom lageret, ei pipe på baksida litt større enn hullet til lageret med mutter bakom der igjen. *Pipe like stor som ytter ringen på lageret forann, med mutter framfor der igjen, så var det å skru til for å presse lageret inn. VIKTIG: Pass på att lageret står beint heile tida, står det litt skeivt kan du banke FORSIKTIG med en MJUK hammer til det står beint igjen. Dette har eg berre gjort EN gang så ver forsiktig om du gjer det på denne måten. Beste måten er jo seff å bruke presse på det. Eller la eit verksted eller en bil kyndig gjere det.
R Andersen Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Du må ha en ganske stor pipe (tror det var 37mm), og det er det ikke alle som har i verktøyskapet..
Kristov Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Jeg kommer i løpet av noen uker til å ha et spesialverktøy for skifte av bakhjulslager på de aller fleste biler. Dette kan evt. leies ut til sjeler som vet å behandle det bra.
|Ole| Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Du må ha en ganske stor pipe (tror det var 37mm), og det er det ikke alle som har i verktøyskapet.. Stemme nokk bra det Altid nokken som har
M3 Yngve Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Koster ikke mye for en sånn pipe på biltema vel.
Fliid Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Kan bruke yttre lagerbane av det gamle lageret. Og sveise på flattjern på utsiden, med hull i . Lager med andre ord en perfekt pipe. Kan man ikke sveise, så blir det bare mer raklete pressverktøy med flattjernet "løst" utenfor lagerbanen du presser med. Men det går.
Stramvaier Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 Store piper har jeg så det skal gå bra. tror jeg skal få til dette nå gitt, kanskje. hehe
Stramvaier Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 ja og jeg har jo motsatt side å se på. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå