ChrisHesby Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Sliter litt med høy tomgang akkurat når jeg starter bilen når den er kald. Turtallet kommer oppi 2500-3000rpm, synes det virker litt vel høyt? Og er tikking fra ventilene de første 3-4sek etter at jeg har starta motoren, det er vel ikke noe problem i seg selv, men sliter vel litt når motoren ruser seg så høyt ved kaldstart? Noen som vet om noen metoder som man kan bli kvitt en av delene, eller begge? Gjelder forresten en 95.mod 328i M52 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisHesby Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2009 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Hiver meg på den her. Har akkurat samme problemet på min M50B25. Har konkludert med at det IKKE er LMM hvertfall. (Prøvde å skru ut ledningen, og da ble alt mye verre). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisHesby Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2009 Tror det kan være en dårlig slange el noe sånt et sted, kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Har tenkt litt på det og. Prøvde med startgass for å finne falskluft men fant ikke ut noe av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Gode forslag mottas med takk. Dårlige forslag mottas de og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Tikkelyden komer mest sansynlig fra de hydrauliske ventilløfterne, når disse blir slitt, mister de oljetrykket etter motoren har stått en stund, og vil tikke i noen sekunder etter start til oljetrykket i løfterne igjenn er normalt. Er litt usikker på den høye tomgangen da flere systemer er involvert ved kaldstart. Tomgangsregulatoren er jo en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 For å kompensere for slitte ventilløftere, vil ny oljetype og/eller rens av systemet hjelpe? Har 10W-40 på nå. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 sliter med det samme jeg å... har kommet frem til at lampdasonden er defekt, da går ecuen i nødprogram.. du kan prøve å ta av stikket til lamdasonden.. hvis du ikke hører forskjell på motorlyden er den gåen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå