Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
er det en org 325? hvorfor ødelegge den med å sete den i rallykrosslivet da??

finn deg heller en 316 og sett en 2.5liters motor...

+1

:roll: går det ann og syt... tenk no heller på di som ødlegg en m3 på denne måten

:wink:

Skrevet

Da har man fått bilen trygt hjem. legger ut noen bilder av da bilen ble hentet og plassert til meg :D

IMG_0406.JPG

IMG_0411.JPG

8pje1ewpzz6j5yh3i9ir.jpg

IMG_0416.JPG

måtte prøve frontfanger

IMG_0417.JPG

Skrevet

Jepp :) tror det blir bra... Plan var og kjøpe inn Ferdibur fra pedersen racing. noen som har erfaringer med det ? spess passform til E30 2 dørs.

Skrevet
Passformen skal være meget bra. Har bare hørt positive ting om burene til Pedersen Racing.

høres bra ut det da :) blir og bestille ett sånt ett....

Imorgen skal det begynne og ribbes interriør og få start på bilen...

ting må skje fort om det skal bli ferdig til første løp her i nordland :)

bilen får ikke start, vet ikke helt ka det kan være. men mistenker alarmen/startsperre. siden bensinpumpe går men bilen har ikke tenning.

Skrevet
hei. jeg har kjøpt to bur til e30 hos pedersen racing. veldig bra passform.de leveres med plater for å ha i gulv. ca 3500 inkludert frakt.

flott. blir ett sånn bur da :)

hvordan oppsett har du med tanke på fjæring/dempere?

lurer på om jeg skal går for bilstein :roll:

Skrevet

Du bør absolutt går for Bilstein om du skal bytte demperene, snakk med Mobeck tekniske, så fikser han et bra oppsett til deg.

Vurderte K-sport selv, men fant ut at selv med andre fjører og demperene på det mykeste, så blir de alt for stive for rallycross bruk.

Og et tips ifra meg. Når du skal ha oppsett på bilen, så ikke finn på å ha bilen høy framme, mange har bilen skyhøy framme men det er absolutt ikke bra. 2 grunner til det: Nr. 1: Når du bremser inn mot svingene så vil bilen ikke legge seg ned på fronten og du vil ikke få flyttet vekten frem mot fronten og da mister du mye bremsekraft.

Nr. 2: Ut av svingen så vil bilen løfte seg så ekstra mye at du mister grepet på framhjulene, og bilen vil understyre ut av svingen, noe som ikke er bra.

Den hvite E30`en på side 1, hviser hvordan oppsettet IKKE skal være :wink:

Skrevet
Du bør absolutt går for Bilstein om du skal bytte demperene, snakk med Mobeck tekniske, så fikser han et bra oppsett til deg.

Vurderte K-sport selv, men fant ut at selv med andre fjører og demperene på det mykeste, så blir de alt for stive for rallycross bruk.

Og et tips ifra meg. Når du skal ha oppsett på bilen, så ikke finn på å ha bilen høy framme, mange har bilen skyhøy framme men det er absolutt ikke bra. 2 grunner til det: Nr. 1: Når du bremser inn mot svingene så vil bilen ikke legge seg ned på fronten og du vil ikke få flyttet vekten frem mot fronten og da mister du mye bremsekraft.

Nr. 2: Ut av svingen så vil bilen løfte seg så ekstra mye at du mister grepet på framhjulene, og bilen vil understyre ut av svingen, noe som ikke er bra.

Den hvite E30`en på side 1, hviser hvordan oppsettet IKKE skal være :wink:

aha :) har sendt mail til mobeck. men ser det ligger noe greier ute på sidene hans der.. vet ikke hva det vil koste og få noe bra bilstein men tror ikke jeg kan legge av 20 000,- til bare understell nå med det første :P

men skal se hva han svarer, kan jo hende han har noe som er rimligere :)

Skrevet

Idag har man begynt og ribbe..

13012009605.jpg

skal få fjernet resten av interiøre imorgen samt asfaltplater :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...