Thomas_ Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Hei. Har nettopp kjøpt meg ny basser og har en 4-kanals audio forsterker. Koblet opp to høyttalere og basseren på forsterkeren, men basseren spiller ikke hvis ikke balansen er stilt til høyre eller venstre. Om jeg setter balansen til en av sidene så spiller basseren så både den og forsterkeren virker. Har prøvd alle justeringer, men tror det ligger en feilkobling en plass. Skjønner bare ikke hvor. Det skal også sies at jeg har brukt en interface/høy-lavnivå konverter. Bilen er en E39. Noen tips? (kopiert tråd fra bilforumet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Basserene spiller sikkert men du høyrer ikkje det. Det er fordi du har byttet om pluss og minus på den eine høgtaleren! Da går eine bassen utover mens den andre går innover. Da får du null bass! (dette er min teori) Edit. Eg skal innom bilforumet etterpå. Eg svarer der og, viss ingen har svart det same som eg har gjort her.(greit at andre får den same infoen om kva som kan væra feil.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_ Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2009 Det kan godt hende, men begge hattehyllehøyttalerene spiller. Og de er to-veis høyttalere så ikke noe bass i de. Er selve basselementet som ikke spiller.. Kan det være pluss/minus feil på høyttalerene som lager faen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 So du har 1stk sub. Har den 1 eller 2 spoler. Kva er motstanden på spolen(e) Korleis har du koblet bassen på forsterkeren? Kva slags forsterker har du? Har du signal på alle 4 inngangene på forsterkeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå