Gå til innhold

Pris på montering av stereo, 2001 E46


 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en BMW 2001 E46 som jeg nylig har kjøpt, og jeg ønsker å bytte ut originalstereoen i denne med noe som gjør litt mere ut av seg.

Har vært i kontakt med noen leverandører her lokalt, og kriteriene mine som jeg har lagt frem er

Et kurant komponentsett foran.. her ble jeg anbefalt Pioneer TS-E130Ci. (1995,-)

http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html

Deretter CD-spiller... her ble jeg anbefalt Pioneer P6000UB. (1995,-)

http://www.pioneer.no/no/products/25/12 ... specs.html

I tillegg har jeg en eldre Planet Audio P706-forsterker liggende og en JL-sub.

Det jeg stusser først litt på.. er at komponentsettet jeg har fått tilbud på er 13cm, altså 5,xx" -- men på websiden her står det at foran er det 6,25"?

Også lurer jeg på monteringsprisen. De ville ha 3000,- for å montere dette, inklusive kabler. Da kobler de opp forsterkeren jeg har. Sa ikke noe om subben da jeg er usikker på om den skal brukes.

Totalpris da altså 6990,-.

Høres dette ut som en kurant pris på en dags arbeid med montering?

mvh

Eirik

beemer5resized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igrunn ikke noen dårlig pris syns jeg, da det fort går noen timer med montering for å legge opp kabler , ta av dørtrekk, lister osv, så 3000 er igrunn ingen upris om du ikke vil gjøre noe av dette selv. :)

Komponentsettet du har tatt fram er ikke noe dumt valg, og størrelsen i denne bilen er originalt 5.25".

Har du forresten skiluke? Disse bilene er veldig bra skrudd sammen med stål i seteryggen bak, så forvent ikke noen voldsom bass med mindre du har nedfellbare bakseter eller skiluke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar :-)

Okei. Høres greit ut. Sendte en mail til en konkurrent i Oslo så får vi se. Kan tenke meg til at det er en del arbeid.

Jepp, har skiluke og nedfallbare seter. Er vel bare å kjøre på da. Ett sett bak er vel ikke så stort poeng i å legge så mye penger i? Iallefall ikke for meg som sjåfør :-)

God helg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har hvertfall kjørt med bare lyd forran i alle bilene mine, enten demontert eller fadet ut bakhøytalerene, liker å ha lyden fra et sted og det er forran. :) Ville bare hatt det du har orginalt der, er det høytalere i hatthylla på e46 ? Har ikke studert de så godt baki.. hehe. Men ville ikke kastet bort penger på lyden baki .. hehe.

Men ville gått for å koblet opp en sub også, siden du har den liggende :) Om det er plass du tenker på er det jo bare å koble ifra kassa om du skal ha noe annet baki, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...