Gå til innhold

Forsterker skrur seg av


Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Blaupunkt THA555 forsterker koblet til en BMW buisness CD spiller. Hvis jeg drar på med litt lyd så skrur forsterkeren og iblandt cd-spilleren seg av. Forsterkeren får strøm via cd-spilleren.

Er det pga at spenningen blir for lav at de skrur seg av? Vil det løse problemet hvis jeg gir forsterkeren en "egen" strøm, evt stjele litt fra sigarettenner i bagasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har en Blaupunkt THA555 forsterker koblet til en BMW buisness CD spiller. Hvis jeg drar på med litt lyd så skrur forsterkeren og iblandt cd-spilleren seg av. Forsterkeren får strøm via cd-spilleren.

Er det pga at spenningen blir for lav at de skrur seg av? Vil det løse problemet hvis jeg gir forsterkeren en "egen" strøm, evt stjele litt fra sigarettenner i bagasjen?

Jeg tror det kommer av at spenningen blir for lav.. du får sikkert et mer korrekt svar med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, her tyder noe på strømproblemer, men dog så er jo ikke dette forsterkeren som trekker mye strøm, så vil tro det ligger en feil et eller annet sted. Er det lett å komme til + og jord på denne forsterkeren? Isåfall, så kan du jo begynne å feilsøke litt, ved å måle spenninga. Mål spenninga over forsterkeren og på batteriet mens alt er skrudd av, dette skal da være veldig veldig likt. Så kan du begynne å spille på litt å måle forsterker og batteri igjen, er det da et veldig stort spenningsfall på forsterkeren så er det et par muligheter for feil her.

Enten kan det være at kablene til forsterkeren er for små, så det vil ligge spenningsfall i kablene. Men regner med du har kjøpt det orginale ledningsnettet til blaupunkt, så da burde det være dimmensjonert nok. Er som sagt lite strømtrekk i denne ampen (relativt lite da, sett i bilstereosammenheng) og bruker du dette ledningsnettet og det er lavere spenning når du "gir på" med volumet, så ville jeg tro det er en kabelforbindelse, f.eks jordinga som er lagt dårlig, på metalloverflate med lakk på f.eks..

Er ikke helt sikker på åssen ting er lagt opp med denne pnp forsterkeren, men gå over alt av strømledninger hvertfall. Men siden spilleren også skrur seg av virker det merkelig.. Ta å mål spenninga på batteriet når bilen er skrudd av, mulig batteriet begynner å bli dårlig..

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Blaupunkt sitt ledningsnett, så ja, det burde være dimensjonert nok. Forsterker får både + og jord fra ISO kontakt på CD-spilleren.

Jeg skal se over ledningsnettet ved alle skarpe kanter etter skader på isolasjon, samt måle litt spenning rundt om kring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...