personal Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Hallo folkens, Har en e46, 320 DA. "sliter" med en klukkelyd i det bilen skal begynne å rulle og i det bilen er i ferd med å stanse. Har sjekket om hvorvidt klossene sitter fast eller om det er de som beveger seg og "smeller" borti. Ingen lyd derfra. Har vist bilen til noen såkalte mekanikere, noen hevder at lyden kommer fra mellomakslingen, noen sier at lyden kommer fra diffen. Ingen kan med sikerhet si noe. Er det noen her som har opplevd samme, hørt om lignende, kan si hva dette kan være? hvem kan jeg henvende meg til for å få et skikkelig svar? -hvis ingen av dere flinke folk kan si noe om årsaken da! Setter pris på å høre fra dere. Han en fortsatt god helg.
Kure Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Hvor mye har blien gått? Hvor kommer lyden fra? Foran.. bak.... En klukke lyd kan jo være så mangt. Hvis bilen din har endel km på telleren, og lyden kommer når du kjører igang og stopper, så er jo drivverket lurt å sjekke. Men det kan også være en eller annen foring. Tenker da ikke på i forstilling / bakstilling, siden det er stille under kjøring, men på oppheng for drivaksel, kardang kanskje til og med eksos anlegg... Saker som dette må man nesten se bilen, og drive litt dektektiv arbeid for å løse. Ikke lett å stille diagnose online utifra din forklaring...
Dan Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Kan være hardyskiven på mellomakslingen som må byttes. Sjekk om du får samme lyd når du girer i lav fart.
personal Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Skrevet Januar 11, 2009 takk for svar... bilen har gått 150" km. Lyden kommer bakfra, sjåførsiden. Forstår at det kan være detektiv-arbeid å finne ut av det. Hvis det er noen andre som har vært borti tilsvarende kan man da med noe sikkerhet gå etter det man blir tipset om, tenkte jeg. -har for øvrig sjekket eksos, kaliber/skiver og belegg bak, alt siter som støpt. alt som heter foringer bak er nye. skal jeg tippe, tror jeg selv at det er drivverket men hvor/hva?... noen som har vært bort tilsvarende? noen dere kan tipse meg om i Bergen og Omegn som kan finne ut av dette til fornuftig, ikke "BMW-pris" for meg?
Robbi3 Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Søk etter på google etter E46 rear subframe disaster.. Kan det være det? Hvilken årsmodell er bilen din osv?
personal Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Skrevet Januar 11, 2009 Hei og takk for svar, det er e46, 320 DA (M47), -00 modell. Skal søke, jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå