turbo2 Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Bildørene mine fryser(Døra vil ikke gå i lås når den lukkes igjen, bare spretter opp igjen) Noen som har noen tips som tar knekken på dette? å må jeg la bilen st å gå til dørene blir "varme" før jeg får kjørt. Jævle irriterende!!! Takker!!
Andreas1 Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Problemet ditt er mest sannsynlig kondens i strømpen der wiren går fra håndtaket slik at strømpen ikke slipper wiren tilbake fort nok. Problemet blir ikke borte før du får tørket ordentlig. Du kan, - som en nødløsning, for eksempel sette opp ei varme/halogenlampe ved døren din noen timer slik at den blir ordentlig varm (og kondensen tørker ut).
Bonden Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Den første løstningen som ble gjort av verksteder rund om da disse bilene hadde dette problemet som nye ,var at hele låskassen med vire ble tatt ut og dyppet i automatolje bad.
Bjørner Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Har hatt samme problemet på min e39 touring, hf dør. Det kun vært denne døra. Lura på om det er en treghet som blir for verra når det er kalt. Har plagdes så mye med denne døra et jeg har bestemt meg for å bytte dørlås Det vel viktig at hvis man prøver å smøre opp låsen at man bruker 'riktig' olje slik at man ikke bare forverrer problemet på sikt. Har en kompis som har samme problemet på en passat, ser smurte de opp dørlåsen på service i fjor vinter, nå er problemet kommet tilbake. Ingen andre dører har det problemet.
turbo2 Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Skrevet Januar 11, 2009 Samme dør som er værst på min også, men nå demonterte jeg hele døra i dag tidlig å byttet til ny låsekasse og smurte opp alt, så nå får vi se--
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå