Gå til innhold

coilovers E36 likt på M3 og de andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

lurer bare på om noen kan svare meg på dette..

ser de som selger coilovers ikke nevner M3 i samme kittet som f.eks 325, er det noe forskjell på innfesting eller liknende foran?

vet det er likt bak... snakker om 3.0 M3.. ;)

Skrevet

Ja det er forskjell på festingen foran, uten at jeg helt veit i detalj hva som er forskjellen.

De første e36 modellene hadde lik som m3en, men det ble vel byttet til slik det nå i 92 eller noe sånt, pga comfort?

Skrevet

hei

håper det er greit at jeg blander meg litt i tråden din?

jeg har en 91mod E36 325 coupe, veit det er forskjeld på min og f,eks.93mod. men kan jeg bruke fra m3 på min?? pga er ikke så mange som har til 91-92mod...

Skrevet
Ja det er forskjell på festingen foran, uten at jeg helt veit i detalj hva som er forskjellen.

De første e36 modellene hadde lik som m3en, men det ble vel byttet til slik det nå i 92 eller noe sånt, pga comfort?

Som LianLi sier så ble staget fra stabstag og til fjærbein kortet inn mye samt flyttet slik at staget går ned i bærearmen på alle 3-serie ( - M3 ) i 93, hvorfor vet ikke jeg, kan godt være komfort grunner da det kanskje ikke blir like stivt med det innkortede oppsettet. Mange som sier det ikke er noen forskjell, men det er det nok siden M3 beholdt 91-93 oppsettet med langt stag opp i fjærbeinet.

Videre så har M3 annet delnr på spindelen enn andre e36, om det er forskjeller som påvirker passformen til et coiloversett vet jeg ikke.

Skrevet
hmm.. for det jeg lurte mest på er om de jeg har sett på kan brukes den dagen jeg mest sansynlig skal bygge om.. det er de her.. http://www.autofx.mystore.no/ds_product ... ucts_id=87

hm, litt rart det står 325, 91-97, 325 ble jo byttet ut med 328 i 94-95 men men.

Hvis de coiloverne der har innfestningene til 91-93 stag så dekker den jo begge siden jeg ikke tror det festet er i veien for noe annet og at festet til 93- staget er i bærearmen. men så er det dimensjoneringen da, kan jo være bedre dimensjonert for flere krefter det settet til M3, iallefall om det er stor prisforskjell.

Mener å ha lest at det er flere forskjeller mellom 91-93 og 93- enn bare staget til stabstag ? Vet det er flere som har 91-93 modeller som har tenkt på å bygge om nettopp pga dårlig tilgang og høy pris på 91-93 kontra 93- men det har stoppet i noe.

Skrevet

hei brenni.

det er du ikke alene om og lure på. jeg sendte spørsmål til dem og,har ikke fått noe svar enda. pga jeg har en 91mod 325. og etter som jeg sett så er det et skille, kunne tenkt meg og bestilt der nå. men dumt når det blir montert senere til våren og hva da viss det ikke det passer. står jo 91 og oppover men men.. men vist det er likt på 91mod og m3 så kunne jeg bestilt.men er ingjen som veit sikert virker det som.

du får ta og kjøpe nå,og prøve og montere dem ...viss det ikke passer på din så får jeg ta og prøve dem på min :):)

håper du får noen svar du blir klokere av ang dette???

mvh

gt

Skrevet

ja, hadde vært fint å fått et svar på dette;) for har lyst til å handle dette, men har jo planer om å bygge om til M3 i løpet av sommeren.. derfor lurer jeg litt på dette, og eventuelt om noen vet om dette er stivt nok? jeg har vmaxx justerbart nå, men det er for mykt til mitt bruk i forhold til at jeg ikke kan ha den høyden jeg vil ha kombinert med den bruken som ofte forekommer:)

Skrevet

ikke hvis den er godkjent ombygd til M3...? men ikke det som er poenget.. lurer mest på om det passer ;) hva som er godkjent og ikke er ikke poenget ;)

Skrevet

Dempere fra 325 passer ihvertfall på spindelen framme, eneste forskjellen er at på 325 spindelen så er det en ekstra tapp som holder fjærbeinet i tillegg til de 3 skruene. Har m3 forstilling montert, med 325 stab stag og dempere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...