Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må byttes for å sette på en diff fra en 325i på en 318is? har hørt noe om mellomaksling, men hele? Og vil det bli noe merkbart på utveksling?

tenker da på aks og toppfart generellt...

Skrevet

det er jeg usikker på.. men om jeg kun skal bytte diffen til en 325 diff, så er det kun mellomaksling jeg trenger å bytte ut? kan jeg bruke 318is stikkakslinger?

men passer 325 stikkakslinger i spindelen da? regner med dem tåler litt mer enn 318is stikkakslinger..

Skrevet

Hmm, mulig du må ha 325 mellomaksling, eller værtfall bakerste del av denne.

Jeg skifta fra 320 til 325 diff, det jeg gjorde var å skifte mellomaksling til 328 da jeg skiftet til 328 motor og girkasse samtidlig.

(325 diff og 328 diff har helt lik fysisk størrelse)

Men du må vel ha 325 mellomaksling da de sikkert bruker samme girkasse på 318is og 325en?

320 stikkakslingene passer ikke på 325 diffen da de utgående flensene er noe større, det samme regner jeg med er for 318is.

Men det du gjør er å dra ut flensene med akselen som går inni diffen til tannhjula fra 318is diffen din og setter i 325 diffen i stedet, da slipper du bytte stikkaksler.

Dette var mulig med 320 til 325 diff hvertfall, ikke 100% sikker men tror det skal være mulig i ditt tilfelle også.

Skrevet

318is og 320 er like så det blir som beskrevet over. Utvekslinga vil bli som på en org 325 forutsatt at du har riktig dekkdim. I 100km/t vil du ha ca 2500 rpm med 325 diff.

Skrevet

Du må bytte bakerste delene av mellomakselen for den er litt lengere en 325 mellomakselen.

Du kan kjøre med 318is drivakslene, bare og ta spindelene ut av den gamel diffen og sette i 325èn!

Skrevet

Men det du gjør er å dra ut flensene med akselen som går inni diffen til tannhjula fra 318is diffen din og setter i 325 diffen i stedet, da slipper du bytte stikkaksler.

Du kan kjøre med 318is drivakslene, bare og ta spindelene ut av den gamel diffen og sette i 325èn!

Spindelene var ordet jeg lette etter ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...