Proffen Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Hei. Problemet starter når bilen har gått litt på tomgang(varm motor). Plutselig så kutter 1 sylinder ut. Bilen drar litt dårlig og man hører at bilen bare går på 5 sylindere. Men så under kjøring, etter 5-10 min så er alt iorden igjen. Hva kan være galt?. Kan være så enkelt som 1 tennplugg da, men men. Hva skal bensinforbruket sånn ca ligge på disse bilene(520i stasjonvogn, manuell)?. Kjørte i romjulen t/r oslo-lillehammer. Målte da til 0.83. Bykjøring ligger den på 1.1 liter. Høres det greit ut. Mvh proffen
hauken Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 ang. bensinforbruk så burde den vell bruke noe mindre på langkjøring,på en jeg hadde brukte den 0,69 fra haugesund til krsand(full bil+takboks),men snittbruk vil vell ligge rundt litern...
Proffen Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Skrevet Januar 15, 2009 Hei. Da har jeg skiftet plugger, men det hjalp ikke. Er det noen som har noen tips hva jeg skal sjekke nå?. Mvh proffen
Proffen Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 prøv og skifte coil du... Hei. Idag har jeg skiftet alle coilene. Men det hjalp ikke. Men det jeg fant idag var at hvis jeg stoppet motoren og startet på nytt, så fungerte motoren som den skal. Men så fort motoren går litt på tomgang igjen, så er feilen der. Går da bare på 5 sylinder. Er det noen som har noe tips til hva dette kan være?. Mvh Proffen
en325ic Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 har en følese på hva det kan være! vist du tar diagnose så får du feilminne på coil 1 f.eks og vist du bytter coil så er det samme feilen! det er m54 motoren? Mye mulig det er en løfter som svikter! vist denne svikter så kutter ecu strømmen til coiln! husker ikke om den kuttet strømmen til dysa og! har vært borti dette før da brukte vi lang tid før vi fant ut dette! få tatt diagnose! og du trenger ikke bytte alle løfteran kun på den selynderen du har feilminne på! du trenger heller ikke ta av topp.
Proffen Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Har tatt en diagnose på bilen idag.Motoren er m52. Fikk følgene feilmelding: 1. Feiltenning 2. Feiltenning på sylinder 5 3. Feiltenning på sylinder 6 4. Karburator system Sylinderrekke 1. Fuel correction show a general error. Level is too high or too low har en følese på hva det kan være!vist du tar diagnose så får du feilminne på coil 1 f.eks og vist du bytter coil så er det samme feilen! det er m54 motoren? Mye mulig det er en løfter som svikter! vist denne svikter så kutter ecu strømmen til coiln! husker ikke om den kuttet strømmen til dysa og! har vært borti dette før da brukte vi lang tid før vi fant ut dette! få tatt diagnose! og du trenger ikke bytte alle løfteran kun på den selynderen du har feilminne på! du trenger heller ikke ta av topp.
en325ic Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 disse feilan kan ha kommet når du har styrt litt! slett feilminne. kjør til du får feilen frem igjen ta en ny diagnose
Proffen Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Hei. Har gjort det. Det er disse feilene som kommer opp. Men det må sies at bilen/motoren er helt iorden elles. Dette skjer kun når bilen går litt på tomgang. Har akkurat vært i paris med bilen( 14 dager siden). Og den fungerer helt perfekt elles. Da vi kjørte igjenom tyskland, fikk jeg testet bilen litt. Topphastigheten var ikke så galt: 235 km/t på speedometeret og 227 km/t på GPS. disse feilan kan ha kommet når du har styrt litt! slett feilminne.kjør til du får feilen frem igjen ta en ny diagnose
stlf Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Hei. Jeg har det samme med min 99 520 automat, kjører på landevien og bilen går plutselig på fem sylindrer. Stopper motor, starter opp, alt ok igjen. Det skjer når bilen ikke trekker eller bremser på motor. Har hørt det kan være noe med løs innmat i katalysator, skal sjekke min om den er løs, mener jeg har hørt noe skrangling under. Skal prøve å klemme eller banke sammen katalysatoren så innmaten fester seg....noen som har vært borte i dette?
tomasb Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Hei. Jeg har det samme med min 99 520 automat, kjører på landevien og bilen går plutselig på fem sylindrer. Stopper motor, starter opp, alt ok igjen. Det skjer når bilen ikke trekker eller bremser på motor.Har hørt det kan være noe med løs innmat i katalysator, skal sjekke min om den er løs, mener jeg har hørt noe skrangling under. Skal prøve å klemme eller banke sammen katalysatoren så innmaten fester seg....noen som har vært borte i dette? Har akkurat det samme. Skiftet en coil, og blei mye bedre(skjedde ikkje så ofte), men ikkje heilt bra. Kommer av og til tilbake. Skiftet veivhusventilasjon...ingen forskjell. Albert Bauer godkjente kat`en, så tror ikkje det er den. Vanos er overhalt, så er ikkje noe der. I tilegg til symptomene til "stlf", har eg og litt vibrasjon og litt fuskende tomgang,(som er blitt verre siste 2-3mnd) så neste post blir å skifte tomgangsregulatoren.... Flere forslag til fix motas med glede...
Kai-P. Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Lambdasonde? Burde ha kommet fram etter å ha tatt diagnose, riktignok..
tomasb Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Tatt diagnose nå. Carsoft sier: "Lamda exceed limitation: oxgen sensor 1, Bank 1, cyl 1-3, after catalytic converter". "Lamda exceed limitation: oxgen sensor 2, Bank 2, cyl 4-6, after catalytic converter". Tviler litt på at begge lamda sensorene er kaputt?? Skiftet innsugsbelg pga av lite hull. Noen flere forslag, noen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå