Gå til innhold

Ta av sidestøtte på bakseterygg E30 Touring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med hvordan man løsner sidestøttene på bakseteryggen i E30 touring? Må vel kanskje også ta av trekket i bagasjerommet for å komme til dempertårnene? Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg får løs disse sidestøttene og trekket i bagasjen!

• 2 weeks later...
Skrevet

Nei, det er det ikke.

For og løsne sidestøtte, så må du løsne en skrue som er i bun av sidestøtten. Om du følger indre innstegs list helt til der den slutter ( mot bakre del av bil) så ser du at innstegslisten er klipset og at det er en skrue ved siden av. Skruen ved siden av er til sidestøtten. (du må løfte sitteputen for å se dette)

Skru ut denne. Da kan du nappe sidestøtten rett opp, med litt makt.

Du må opp med rullen til beltet, for og komme til den ene skruen som er på tårnlager.

For å komme til den andre, så må du av med sidebekledninger. Festet til rollo må vekk, du må ta ut lukene i sidebkledningene. Opp der så ser du noen skruer som er skrudd inn i klips i karosseri, for å holde bekledningen på plass. Du må også skru ut den bakre del av teppe (den som er mest mot seteryggene til baksetene) for å få ut sidebekledningene.

Tror ikke jeg skal ha glemt noe vesentlig. Går av seg selv, når du begynner å demontere. : )

Skrevet

Kan godt hende det. Kan være at mine ikke er festet med skruer. men di er bare og nappe ut og presse på plass igjen. og sitter godt. Det kan fint være bare bilen min. hehe

Skrevet

Hehe, skal ikke være slik originalt, men angående din bil, så har du som eier selvfølgelig rett. Det betyr kun at noen andre har skrudd på dette før deg og ikke gjort en ordentlig jobb når det ble montert igjen.

Skrevet

Om du løfter puten opp, så ser du på undersiden av sittedelen. Der er det to "hull" som er to plastikk hendler, disse skal presses mot hverandre. Så trekkes to pinner tilbake inn i sitteputen, da kan du bare lirke /dra litt i sitte delen mens du holder disse "hendlene" mot hverandre. Om du skjønte.

Er altså, ingen skruer som holder sittedelen fast til skinnepakken som ligger under teppet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...