paulsen86 Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 vet jeg har postet en gang tidligere, men ikke fått noen respons der ennå. skal bort i garasjen nå, derfor det haster litt hvor finner jeg tappekruen på min Z3. har luft i systemet pga påfylling av kjølevæske. tenkte å fikse dette nå Kristian
ehrnst Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 denne er vel selvluftende? eller skal du tappe av væske
Aroid Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 ka har du gjort? hvordan motor er det snakk om? 1.9?
paulsen86 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 problemet begynte med at bilen alltid blåste kaldt på lavt turtall, og kun varmt på høyere turtall, ennå tempraturmåleren inne i bilen hadde nålen midt på som normalt. fylte derfor på væske (opp til maks nivå), skrudde på bilen, kom bare en hel haug med tykk røyk ut av eksosen og tempraturen stek og stek nesten til rødt. tenkte derfor at det kanskje var luft i systemet et sted, skrudde opp lufteskruen, fylte på enda mer væske til det kom ut av lufteskruen (gikk 3 liter!?).. skrudde på tenningen og eksosen kom igjen, men tempraturen holdt seg ganske stabil da.. er en 1.8 liter
Aroid Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 huff da. sikker på ikke det bare læk en plass da? sjekket olja på bilen om den stiger å den begynner å bli grå?
paulsen86 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 tviler på at den lekker, pga den enorme mengden med tykk eksos som kommer ut av eksosen ennå motoren ennå ikke er skikkelig varm. eller?
Aroid Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 vanskelig å sei det vist det er kaldt ute og motoren er ikke varm så går den på overskudd med bensin da blir det gjerne litt meir røyk enn den er varm.
paulsen86 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 ja røyken er ganske så hvit/lyse grå og tykk/kompakt. har hatt bilen i 2,5år, har aldri vært sånn før, ennå det har vært -15 grader. og nå er det jo til og med pluss grader. lukter faktisk kanskje litt kjølevæske av eksosen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå