Fixfax Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 Mye kan man lade med orginal kompresjon og innmat? hva "pleier" og ryke først? Hvor går grensen til tenningsbank uten turbochip. Kan man øke ladetrykket noe spessielt med 3mm mls? Oljereturen, hvor høyt opp på bunnpanna må den sveises? 535 dyser og lmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 har du prøvet søkefunksjonen, eller søkt på nett? her er noen spørsmål og svar: -er det faceliftmotor? -hvor langt er et tau? er du heldig ryker toppakningen først om noe skulle ryke -over nivået, eller i blokka -regn ut komressjon ved 3mm pakning kontra org. utregningen er skrevet på forumet her mange ganger:) MLS er dyrere enn o-ring 535lmm med 325 el, dyser er en vanlig kombo, funker bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 Her la eg olje returen: Borra med 14mm borr, bolten med mutter fant eg på biltema i båt seksjonen... Husk masse grease på borren, eg smørte borren 1 gang i min eller.no... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 Her er tingetangen eg brukte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallaask Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 vet noen bekjente av meg bygget turbo i en facelift motor med orginal topp pakning og overhalt orginal innmat. de kjørte lenge på o,7 bar i ladde trykk men de fekk etter hvert som de pressa motoren mer problemer med at toppakningen røyk. så nå trur eg de kjører o,5 me orginal innmat og har ikke hørt noe om at de har fått problemer med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2009 Så sant det er pakningen som ryker gjør det meg ingenting, ønsker jo at den ikke ryker, men ryker den får det vel bli dekomprimerink ^^ hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 Turbochip til motoren koster ikke allverden. Jeg kjøpte en på e30tech forumet i statene for 650,- inkl frakt. 12.9 bolter på tools- 380,- tror jeg det var for alle og du får kjøpt EL-ring + 2,x mm. Den er ikke like lett å få tak i som +0.30, men kan bestilles. Dette sammen med 535 dyser eller noe rundt den størrelsen er du godt i gang;) Har du forresten funnet deg motor enda? Ser du har vært aktiv på de fleste aktuelle turbomotorer til salgs. Er nemlig på leting selv, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå